رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از تشکیک طرح سوال اعضای شورا از شهردار خبر داد و گفت: برخی از افرادی که امضا آنها در طرح سوال بوده اظهار بی اطلاعی از این امضا کردند.

اظهاربی اطلاعی برخی اعضای شورای گرگان باعث تشکیک طرح سوال شده است

به گزارش گلستان 24، حسین ربیعی شامگاه شنبه در یکصدو هشتادو ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان، افزود: تخلفات ما مربوط به شورای حل اختلاف است از این رو حق نداریم به دادستانی نامه بزنیم.

وی با بیان این نکته که در این چند ماه به من زیاد حمله شده، گفت: در دوره های گذشته وضعیت شورا از این وخیم تر بود اما کسی از این وضعیت در شورا مطلع نبود و اختلافات شورا مانند اعضای یک خانواده در بین خودشان می ماند و فاش نمی شد.

ربیعی ضمن اشاره به مجادله اعضای شورا در صحن علنی هفته گذشته، افزود: بحث پیش آمده بین اعضای شورا در سایت های مجازی منتشر شد که به هیچ عنوان خوب نیست.

وی با اعلام این مطلب که این حرکت ها قداست شورا را از بین می برد، گفت: ما نیاز به داد و فریاد و تنش برای اعضای شورا نداریم، این اعتراض را به عنوان عضو و رئیس شورا اعلام می کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این نکته که در صورت مشاهده چنین شرایطی تذکر کتبی و شفاهی خواهم داد، افزود: وقتی مردم انعکاس این واکنش ها را در رسانه ها مطالعه می کنند ناامید خواهند شد که این اصلا خوب نیست.

وی با بیان اینکه فصل و خطای کار همه ما قانون است و ما مجری قانون هستیم، افزود: ارگان های نظارتی مسئول رسیدگی به تخلفات ما هستند بنابراین باید سعی کنیم که مشکلات را توسط ناظران شهر که به عنوان بزرگتر ما هستند، رفع کنیم.

ربیعی طرح سوال را حق اعضای شورا دانست و گفت: طرح سوال حتی در صورت بروز کوچکترین سوالی حق اعضای شوراست و این حق را نمی توان نادیده گرفت.

به مدیریت ربیعی ایراد وارد است

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی، حقوقی و پاسخگویی به شکایات شورا از روال مدیریت رئیس شورا اظهار نارضایتی کرد و گفت: با تمام ارادتی که به حسین ربیعی دارم باید بگویم به مدیریت وی ایراد وارد است.

مهران فدوی طرح سوال از شهردار را اقدامی قانونی و اتفاقی عملی دانست و تصریح کرد: توجه نکردن رئیس شورا به نامه های کتبی و تذکرات شفاهی کار را به اینجا رساند. 

وی از فضای متشنج هفته گذشته برای طرح سوال از شهردار اظهار ناراحتی کرد و گفت: تشکیل پرونده در محاکم رخ داده که پس از شنیدن این موضوع ناراحت شدم چراکه انتظار تدبیر و تدبر از اعضای شورا دارم.

این عضو شورا افزود: اعضای شورا در جهت تقویت، قوت گرفتن و نظارت دقیق تر باید تلاش کنند درحالی که در شرایط فعلی به نظرات شورا به خصوص در موارد فنی توجهی نمی شود.

وی ادامه داد: بحث محدود کردن تفویض اختیارات شهردار در گذشته مطرح شده بود که متاسفانه مسکوت مانده و هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است؛ باید این موضوع دوباره به جریان بیفتد.

فدوی از عدم حضور شهردار در شورا و کمیسیون ها گلایه کرد و گفت: علت ایجاد شدن این سوالات هم نبود شهردار در صحن و عدم پاسخگویی به سوالات برخی اعضای شوراست.

وی با تاکید بر این نکته که طرح سوال از شهردار تنها سوال از ایشان است، افزود: نیاز است شهردار با شفافیتی که در کار دارد به این سوالات پاسخ دهد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی، حقوقی و پاسخگویی به شکایات شورا، گفت: در برخی مواقع شاهد برخورد شخصی با اعضای شورا برای انجام وظیفه کاریشان بودیم که اصلا درست نیست.

وی با بیان این نکته که نیاز است قدری اخلاق مدار باشیم، افزود: باید به این نکات توجه کرده و به فکر کار و ارائه خدمت به شهروندان باشیم.

رئیس شورا بدون خواستن نظر اعضای شورا مکاتبه می کند

یک عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این نکته که مسائل شورا باید شورایی اداره شود، افزود: رئیس شورا بدون خواستن نظر اعضای شورا با وزرات کشور و استانداری مکاتبه می کند که درست نیست.

زهرا نورا ادامه داد: ریاست، بدون اینکه نظر اکثریت شورا را جویا شود نظر شخصی خود را در بسیاری موارد اعمال می کند، مدت یکسال است که مسائل به همین ترتیب پیش می رود و با این روند جایگاه حقوقی شورا زیر سوال می رود.

این عضو شورا افزود: اما و اگرهای ۱۰ میلیارد تومانی و بدهی برایم به عنوان عضو شورا جای سوال است و هنگام طرح آن در صحن از ما ایراد گرفته می شود، پس جای این حرف ها کجاست.

وی با بیان این نکته که رئیس شورا می تواند بسیاری از موارد را وتو کند، افزود: کمیسیون عمران و نظارت درباره پروژه خیابان پنجم آذر نظرات خود را اعلام کردند اما به آن توجهی نشد.

نورا تصریح کرد: به علت رعایت مسائل اخلاقی ۲۰ میلیارد ضرر این پروژه متقبل شد درحالی که بسیاری از مردم این شهر در همین شرایط با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.

این عضو شورا با بیان این نکته که برای نمره دادن به مسائل اخلاقی شهردار عددی زیر ۱۰ را انتخاب خواهم کرد، افزود: در اینجا مغاریت هایی مشاهده می شود که به دلیل عدم حضور شهردار در کمیسیون ها ناچار به طرح آن در صحن علنی هستیم.

دادستانی در شورا حاضر شود

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه این جلسه خواستار حضور دادستان در شورا شد و گفت: ما درخواستمان از ریاست شورا و به تبع آن از سایر دستگاه های نظارتی این بود که چه اتفاقی افتاده است.

محمدرضا سبطی با بیان این مطلب که سوالات اعضای شورا از شهردار بسیار واضح و مشخص است، افزود: پاسخگویی، شفافیت و عدالت محوری جزو شرایط احزار تصدی این پست است.

وی با تاکید بر اینکه طرح سوال بسیار ساده بوده و چیزی به نام استیضاح وجود ندارد، افزود: به یقین شهردار به یک سری از سوال ها پاسخ داده و برای برخی از آنها هم در یک فرصت زمانی پاسخ خواهد داد.

ارسال نظر

آخرین اخبار