سید حسین علوی اظهار کرد: کانون خدمت رضوی در دهه اول محرم ویژه برنامه‎های متعدد فرهنگی و تبلیغی برای مردم عزیز استان و ارادتمندان به اهل بیت علیهم السلام تدارک دیده است.

مدیریت کانونهای خدمت رضوی در استان گلستان برنامه های محرم این کانونها را در استان تشریح کرد

به گزارش گلستان 24، وی از برگزاری روزانه ی طرح رواق رضوی در فضای اسکای روم به آدرس https://skyroom.online/ch/golestanpl/gorganpl خبر داد و گفت : انشاالله طی برنامه ریزیهای صورت گرفته کانون های کتاب و کتابخانه ، قرآن ، شعر ، هنر ، خانواده ،مداحی، شهدا و خبر و رسانه ی رضوی با همکاری برخی مجموعه های مردمی و نهادها ، از اول محرم تا 10محرم هر روز از ساعت 18 الی 19 در فضای اسکای روم با قرائت قرآن توسط قاریان استان و مداحی مداحان و سخنرانان استانی و برنامه ی نظیر دکلمه خوانی ،مقتل خوانی ،شعر خوانی و اجرای گروه سرود اوای رضوان، طرح رواق رضوی را اجرا خواهند کرد.

مدیر کانونهای خدمت رضوی در استان تصریح کرد: در این طرح قبل و بعد از هر وعده سخنرانی در فضای اسکای روم، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر سجایا و مناقب حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفایشان خواهند پرداخت.

سید حسین علوی عنوان کرد : در دهه اول محرم، علاوه بر طرح رواق رضوی برنامه های دیگری نظیر طرح اطعام دهی ( پخت متمرکز غذا توسط کانونهای محلّه ای و کانونهای زائر و زیارت و گروههای جهادی در چهارده شهرستان با همکاری خادمیاران رضوی و سایر مجموعه های مردمی)، روضه خوانی خانگی در منازل توسط خادمیاران و مبلّغین خادمیار در همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی و سایر مجموعه ها و نهادها، تعمیر منازل و وسایل زندگی محرومین، طرح سراج الله ( جمع خوانی خانوادگی قرآن کریم با رعایت پروتکل های بهداشتی) و اجرای گروه سرود آوای رضوان در محلات شهرستان گرگان برگزار خواهد کرد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های کانون خدمت رضوی در استان گلستان بمناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین .ع. ، برگزاری مسابقه ی عکاسی و فیلمبرداری است که مسابقه ی عکاسی با موضوعات روضه خوانی خانگی و سیاه پوش کردن و مسابقه ی فیلمبرداری با موضوعات مداحی نوجوانان و دکلمه خوانی برگزار خواهد شد و به بهترین آثار قطعه فرشی از حرم مطهر امام رضا علیه السلام اهدا خواهد شد. علاقه مندان میتوانند آثار خود را به نرم افزار ایتا از طریق شماره ٠٩٠٣١٧١٠٢٢ ارسال کنند.

علوی در پایان خاطر نشان کرد در محرم و صفر امسال هم همانند باقی روزهای هفته، برنامه ی چهارشنبه های امام رضایی خواهیم داشت.

چهارشنبه‌ها روز زیارتی امام خوبی‌ها، ثامن الحجج، علی ابن موسی الرضا(ع) است. از دیرباز عاشقان و دلدادگان آقا در این روز دل را به سمت مضجع منور آقا روانه کرده و با سلامی، عرض ارادت می‌کردند (زیارت از بعید) به ساحت شمس خراسان.ع. و برای همه این برنامه های مهم باید رسانه ها، فضای مجازی، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های فرهنگی جهادی و ... به میدان بیایند و همه کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سبک و سیره و رضوی را تبلیغ کنند تا بتدریج انشالله فرهنگ رضوی ذائقه ها را شیرین و نسیم پرمهر رضوی را در جامعه پراکنده سازد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار