نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در پیامی روز خبرنگار را به همه آنانی که در عرصه رسانه و اطلاع رسانی صادقانه تلاش و فعالیت دارند، تبریک گفت و از زحمات ارزشمند آنان تشکر و قدردانی کرد.

پیام آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، در متن پیام آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی»، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار را به همه آنانی که در عرصه رسانه و اطلاع رسانی صادقانه تلاش و فعالیت دارند، تبریک عرض نموده و از زحمات ارزشمند آنان تشکر و قدردانی می کنم.

 

امروز جامعه ما نیازمند شفافیت، آگاهی، روشنگری و همچنین محتاج تقویت امید به آینده و افزایش اعتماد عمومی است. خبرنگاران و اهالی رسانه می توانند در این عرصه بسیار موثر باشند. آنچه که آنان را در این مسیر موفق می دارد، حق طلبی و حق گویی و دوری از معادلات ناصواب است، اگر جامعه ما به ویژه فعالان حوزه رسانه، این روایت نبی مکرم اسلام صل الله علیه وآله وسلم که می فرماید: «قُلِ الحَقَّ و لا تأخُذکَ فِی اللَّهِ لَومَةُ لائمٍ. حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس» را سرلوحه کار خویش قرار دهند، یقینا به رسالت خویش به درستی عمل کرده و حتماً خیر و مصلحت دنیا و آخرت  نیز در آن خواهد بود.

 

احساس مسئولیت اجتماعی، تلاش برای استقرار عدالت در جامعه و مطالبه گری از مهمترین اصولی است که کار خبر و خبرنگاری و اطلاع رسانی را برجسته می کند و اصلی ترین رسالت یک خبرنگار روشنگری، تقویت دانش عمومی و آگاهی بخشی به جامعه است و همین باعث می شود که جایگاه این حرفه بسیار مهم و تاثیرگذار باشد و اگر مُتّصف به صفت امانتداری، رعایت اخلاق، حفظ شان قلم و صداقت در گفتار و نوشتار شود، بسیار مقدس خواهد بود.

 

شغل خبرنگاری سختی ها و رنج های خاص خود را دارد و در عین حال شاغلان این حوزه مشکلات فراوانی معیشتی و شغلی دارند که امیدوارم توجه بیش از پیش به این بخش، باعث شود تا خبرنگاران به عنوان چشم های بیدار در کنار همه ارکان جامعه برای حرکت در مسیر تعالی و توسعه به رسالت خویش عمل کنند.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید کاظم نورمفیدی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار