رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هم اکنون زندانیانی که پرونده دارند در 88 درصد جلسه های دادگاه به صورت تصویری شرکت و دفاعیات و مستندات خود را به قاضی پرونده ارائه می کنند.

دادرسی الکترونیک پرونده زندانیان گلستان به 88 درصد رسید

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حیدر آسیابی با بیان این مطلب اظهار کرد: برای کاهش خطر شیوع کرونا در زندان های استان ،  حضور تصویری مددجویان در جلسه  های دادگاه از سال گذشته فراهم شده است.

وی افزود: هم اکنون زندانیانی که پرونده دارند در  88 درصد جلسه های دادگاه به صورت تصویری شرکت و دفاعیات و مستندات خود را به قاضی پرونده ارائه می کنند.

آسیابی ادامه داد: تلاش می کنیم این عدد  به زودی به 100 درصد برسد.

وی گفت: از تیر ماه امسال هم امکان شرکت غیرحضوری در جلسه های دادگاه  برای همه افرادی که در دادگستری ها، دادسراها  و شوراهای حل اختلاف استان پرونده دارند، فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان از فراهم شدن بستر ملاقات های غیرحضوری بین زندانیان و خانواده آنها هم خبر داد و گفت:  همه تلاش ما بر این است که مردم در شرایط همه گیری کرونا کمتر از خانه خارج شوند.

وی با بیان این که کاهش جمعیت کیفری زندان های استان با بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری های ارتباطی را هم دنبال می کنیم گفت: اکنون  102 نفر از زندانیان در گلستان با پابند الکترونیکی  بیرون از زندان تحت نظر هستند  و تلاش می کنیم  این عدد تا پایان امسال به 700 مورد برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار