رئیس کل دادگستری از قضات استان خواست مجرمان خرد و فاقد سابقه را به جای زندان با پابند الکترونیک تحت مراقبت قرار دهند.

استفاده بیشتر از پابند الکترونیک در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان در جلسه بررسی عملکرد و برنامه های حوزه قضایی گمیشان که از طریق ویدئوکنفرانس با قضات این شهرستان برگزار شد گفت: بستر برای استفاده از پابندهای الکترونیک در استان فراهم شده و محدودیتی برای استفاده از این پابندها وجود ندارد.

هاشمیان از قضات خواست: از ظرفیت قانون برای صدور آرای جایگزین حبس و مراقبت های الکترونیک از طریق پابند بیشتر استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه از تلاش دادگستری استان برای بهبود آرا خبر داد و گفت: نشست های قضایی با محور آرای تایید نشده در محاکم تجدیدنظر  در دادگستری های سراسر استان برگزار و نتیجه آن به همه قضات اعلام شود .

رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه بر ارجاع بیشتر پرونده ها به شورای حل اختلاف تاکید کرد و گفت:  از ظرفیت علما و بزرگان در شهرهایی مانند  گمیشان در سازش طرفین به ویژه دعاوی تهدید و توهین باید بیشتر بهره ببریم.

 رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه با قدردانی از تلاش قضات گمیشان برای کاهش پرونده در سال جاری گفت: گمیشان تنها شهر استان است که علیرغم افزایش آمار پرونده ها ، ورودی های آن امسال 17 درصد کمتر شده است .

هادی هاشمیان گفت: آماده دریافت اقدامات ابتکاری این حوزه قضایی و انتقال آن به سایر محاکم برای کاهش ورودی ها هستیم.

بازدید بیشتر از زندان ، تعیین تکلیف پرونده های مسن و تعیین تکلیف حساب سپرده از جمله مواردی بود که معاونان رئیس کل در این جلسه مطرح کردند.

بررسی برنامه ها و نشست با قضات گمیشان در ادامه سلسله نشست های غیرحضوری رئیس کل دادگستری گلستان و معاونان او با حوزه های قضاییست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار