فرمانده انتظامی آزادشهر:

فرمانده انتظامی آزادشهر از دستگیری عاملان هتک هیثیت و نشر اکاذیب در شبکه‌‌ اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب در آزادشهر دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سرهنگ سید داوود حسین در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت 2 شهروند آزادشهری مبنی بر اینکه افرادی ناشناس اقدام به انتشار تصاویر خصوصی آنها از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا ضمن هماهنگی با مقام قضایی، با تلاش گسترده و شبانه روزی، موفق شدند متهمان پرونده را شناسائی و در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آزادشهر ادامه داد: در خصوص موضوع پرونده از متهمان تحقیق به عمل امد که در ابتدا منکر هر گونه جرمی بوده ولی در نهایت در مواجه با مستندات پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه های خود را اختلافات شخصی عنوان کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، تصریح کرد: افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ در این فضاها توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم بوده که مطابق قانون جرم بوده و دارای مجازات می‌باشد. بنابراین با توجه به نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت است و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

سرهنگ حسینی در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار