طوفان، بارش باران و تگرگ تابستانه که از شب گذشته در برخی مناطق شرقی گلستان آغاز شده بود پس از چندساعت، علاوه بر آبگرفتگی برخی معابر شهری، موجب بروز خسارت به ساکنان روستاهای این مناطق شد.

خسارت باران و طوفان تابستانه به شرق گلستان خسارت وارد کرد

به گزارش گلستان 24، به گفته مسوولان شهر و بخش های شرق گلستان، برآورد خسارت این بارش آغاز شده و علاوه بر آن امدادرسانی به آسیب دیدگان این حادثه قهری ادامه دارد.

فرماندار کلاله گفت: بارش رگباری عصر امروز جمعه باعث آبگرفتگی و معابر شهر فراغی شد که عوامل شهرداری با کاهش شدت بارش پاکسازی خیابان های این شهر را آغاز کردند.

محمدابراهیم تودرواری اظهار داشت: با حضور به موقع نیروهای خدماتی، مشکلات اندک پیش آمده برطرف شده و خسارتی به تاسیسات و ابنیه های فنی شهری وارد نگردید.

وی بیان کرد: در اثر بارش شدید عصر امروز، مسیر اوقچی به خالد نبی در بخش مرکزی شهرستان دچار آبگرفتگی شده و امکان تردد در آن وجود ندارد اما سایر مسیرهای شهرستان باز است.

فرماندار کلاله ادامه داد: علاوه بر آن، چندین گزارش از خسارت به واحدهای دامداری، زمین های کشاورزی و آبگرفتگی منازل روستایی شهرستان دریافت شده که بعد از برآورد دقیق اطلاع رسانی می‌شود.

بخشدار گلیداغ مراوه تپه نیز گفت: بارش رگباری شب گذشته باعث آبگرفتگی معابر روستاهای کریم‌ایشان، آق‌چاتال و عرب قره‌حاجی و جریان یافتن گل و لای در خیابان های اصلی این روستاها شد و به مخازن آب، پل و چند واحد دامداری نیز خسارت وارد کرد.

لقمان قربانی افزود: با اقدام به موقع اداره راهداری هم اکنون مسیر تردد خودروها پاکسازی شده و علاوه بر آن ادارت مربوطه در حال ارزیابی دقیق خسارت بارندگی دیشب و امروز منطقه هستند.

فرماندار گنبدکاووس نیز گفت: وزش عصر امروز تندباد با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت در این شهرستان باعث قطعی برق ۲۰ نقطه شهری و روستایی شد.

عبدالقدیر کریمی افزود: بعد از فروکش کردن کامل تندباد و ورود نیروهای فنی و خدمات رسان، برآورد خسارت احتمالی این حادثه آغاز می‌شود.

به گفته فرشاد رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس، بیشترین سرعت باد ثبت شده امروز جمعه در ایستگاه هواشناسی این شهرستان ۵۴ کیلومتر بر ساعت بود.

وی همچنین برای ساعات پایانی امروز جمعه در این شهرستان بارش های رگباری همراه با رعد و برق را در گنبدکاووس پیش بینی کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار