رئیس کل دادگستری گلستان :

رئیس کل دادگستری گلستان گفت : افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها یکی از مصادیق حقوق شهروندی است.

سرعت رسیدگی به پرونده ها از مصادیق حقوق شهروندی است

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی در جلسه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی اظهار کرد: فزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها یکی از مصادیق حقوق شهروندی است و برای تعیین تکلیف زودتر پرونده ها کمیته رفع اطاله دادرسی در دادگستری استان فعال تر می شود.

وی افزود: در این کمیته آمار عملکرد شعب دادسراها، محاکم بدوی و تجدیدنظر دادگستری استان رصد می شود و در صورت نیاز با حضور قضات شعبی که موجودی زیادی دارند مشکلات بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی خواهد شد.

آسیابی گفت: بررسی همه قرارهای بازداشت موقت صادر شده از نظر تناسب با اتهام و تعیین تکلیف افراد تحت قرار در مهلت قانونی موضوع دیگری است که در هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان دنبال می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه از دور جدید سرکشی های این هئیت از بازداشتگاه ها و زندان های استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی از همه بازداشتگاه ها و زندان های استان سرکشی کرده اند و در دور تازه این بازدیدها هم مشکلاتی که باید رفع می شد بررسی و در صورت قصور برای مسئولان ذیربط اعلام تخلف خواهدشد.

در ادامه جلسه هیئت، سه پرونده شکایت مربوط به حقوق شهروندی بررسی و تعیین تکلیف شد.

دبیرخانه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری در گرگان به نشانی بلوار شهید کلانتری ( کمربندی )، خیابان دانشجو ، دادگستری استان گلستان مستقر است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار