رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ محکوم مالی و غیرعمد در زندان های گلستان چشم انتظار کمک برای آزادی هستند.

۱۰۰ محکوم مالی چشم انتظار کمک خیران برای آزادی

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی  اظهار کرد: بستر آزادی ۱۲ محکوم مالی و غیرعمد در جلسه امروز ستاد مردمی دیه استان گلستان فراهم شد.

وی افزود: پرونده این ۱۲ نفر که به علت ناتوانی در پرداخت دیون مالی و غیرعمد مانند بدهی، دیه، مهریه و نفقه زندانی هستند در جلسه امروز این ستاد بررسی و با کمک خیرین مقدمات آزادی آنان فراهم شد.

وی ادامه داد: مجموع بدهی این افراد بیش از ۱۴ میلیارد تومان بود که شاکیان بزرگوارانه ۱۲ میلیارد تومان را بخشیدند.

آسیابی افزود: حدود ۶۰۰ میلیون تومان این بدهی با کمک خیرین و ستاد دیه استان تامین شد و مابقی را هم محکومان از طریق قسط و دریافت وام می پردازند.

وی گفت: از ابتدای امسال هم  ۱۲۵ نفر از محکومان مالی و غیرعمد استان با کمک خیران و ستاد مردمی دیه آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: مجموع دیون این افراد بیش از ۳۴ میلیارد تومان بود که با پادرمیانی اعضای شورای اختلاف زندان های گرگان و گنبدکاووس بیش از ۱۵ میلیارد تومان آن از سوی شاکیان بخشیده شد.

آسیابی ادامه داد:  ۳۸ درصد بدهی را نیز محکومان با موافقت دادگاه به صورن اقساطی می پردازند و ۵ میلیارد تومان هم با کمک خیرین و ستاد مردمی دیه پرداخت شد.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ محکوم مالی و غیرعمد در زندانهای استان چشم انتظار کمک برای آزادی هستند از هم استانی ها دعوت کرد: برای کمک به آزادی این زندانیان نیازمند با کمک های هر چند کوچک مشارکت کنند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون مردم نوعدوست گلستان ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار