مدیرکل زندان های استان گلستان؛

رضوانی:در سال های 97 و98،نوزده زندانی محکوم به قصاص با کمک خیرین و خانواده های بزه دیده آزاد شدند.

طرح پابند الکترونیکی بزودی در گلستان اجرایی می شود/زندانیان مهریه که توان پرداخت نداشته باشند آزاد می شوند

به گزارش گلستان24؛صبح امروز علیرضا رضوانی مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان در نشستی با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد:زندان به عنوان یکی از مجازات هایی است که در سطح جهان در حال اجرا است که مخالفینی هم دارد که مبانی مخالفت آنها به واقعیت نزدیک است.

وی بابیان اینکه اصل این است، کسانی که قانون شکنی می کنند باید مجازات شوند،تصریح کرد:درست که است مجرمین باید مجازات شوند ولی نباید همه ی مجازات ها زندان باشد چرا که اگر فردی زندانی شود علاوه بر خود فرد آسیب های بدی گریبان گیر اطرافیان وخانواده ی وی می شود.

رضوانی به اشاره به اینکه زندان ها محلی برای اصلاح وتربیت مجرمین است،خاطرنشان کرد:زندان ها نباید محلی برای انتقام باشد  بلکه زندانها محلی جهت اصلاح وتربیت مددجویان است.

وی با اشاره به انتقاد برخی افراد که میگویند زندان اتاقی بدون اجاره است،یادآور شد:ما در زندان از زندانی ها سلب آزادی می کنیم و این مجازات زیادی است واگر می بینید در زمینه بهداشت،درمان و آموزش به زندانیان امکانات داده می شود تنها به علت رعایت حقوق شهروندی است.

 مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان،تصریح کرد:ما از زندانیان پس از آزادی حمایت مالی میکنیم جهت اشتغال چرا که وقتی زندانیان پس از آزادی مشغول به کار شوند دیگر سراغ کارهای خلاف نمی روند واین خود  به کاهش آسیب های اجتماعی کمک میکند.

وی ادامه داد:درهمین خصوص به کمک سازمان فنی وحرفه ای و آموزش و پرورش جهت ارتقاء سواد و اشتغال مددجویان کلاس های آموزشی برگزار کردیم.

رضوانی با اشاره به زندانیان مهریه، خاطرنشان کرد:حسب دستور آیت الله رئیسی ریاست قوه قضاییه؛ زندانیان مهریه که پس از بررسی ها ثابت شود که به هیچ عنوان امکان پرداخت مهریه را ندارند آزاد می شوند.

وی اظهار کرد:در حال حاضر 170 زندانی مهریه در زندان های استان وجود دارند که درتلاش هستیم با کمک خود مددجویان وخانواده هایشان از زندان آزاد شوند.

 مدیرکل زندان های استان،افزود:در حال حاضر تعداد زندانیان زندان های استان دوبرابر ظرفیت استاندارد است.

رضوانی با تاکید بر اینکه نباید مجازات همه جرایم زندان باشد،خاطرنشان کرد:بزودی طرح پابند الکترونیکی در استان اجرایی می شود و زندانیانی که جرایم سبک دارند خارج از زندان با این وسیله کنترل می شوند.

وی با اشاره با فعالیت های ستاد دیه کشور،یادآور شد:182 نفر از محکومین مالی و جرایم غیر عمد استان گلستان در سال 97 با همکاری ستاد دیه آزاد شدند. 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار