به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان سند تک برگ به مساحت تقریبی 12 میلیون متر مربع از پلاک قادر آباد شهرستان گرگان صادر شد.

سند تک برگ منطقه قادر آباد شهرستان گرگان صادر گردید/ اجرای کاداستر استان به مراحل پایانی خود نزدیک است

به گزارش گلستان ۲۴، عبدالرحیم لطفی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و با پیگیری های کارشناسان منابع طبیعی استان و همچنین همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان سند تک برگ پلاک قادر آباد شهرستان گرگان صادر گردید.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: این سند تک برگ از پلاک های حساس استان بوده که مساحت آن به طور دقیق 11 میلیون و 922 هزار و 783 متر مربع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه تهیه نقشه‌های کاداستر در سطح استان درحال اتمام می باشد، افزود: تا پیش از اجرای طرح کاداستر نقشه‌ها به صورت کروکی  و عموما فاقد مکان محور بودند و  بهره‌برداری از آن زمان‌بر بوده ولی با اجرای کاداستر عملیات اجرایی بر روی آن بسیار سریع‌تر صورت می‌پذیرد.

ایشان افزود: به این ترتیب اگر عملیات برای پاسخ استعلامی در چرخه قانونی یک‌ماهه انجام می‌گرفت همان عملیات با اجرای طرح جامع حدنگار در زمان چند دقیقه به انجام می‌رسد.

لطفی تاکید نمود: آنچه که اهمیت کاداستر را در اراضی ملی و منابع طبیعی کشور دوچندان می‌کند علاوه بر تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی موجب حفظ حقوق بیت‌المال شده و از تضییع حقوق مردم جلوگیری خواهد کرد.

عبدالرحیم لطفی به مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی اشاره کرد و گفت: ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه اطلاعات مکانی و توصیفی، تثبیت اراضی ملی و دولتی، فراهم نمودن بستر برنامه‌ریزی برای مدیریت یکپارچه‌ی اراضی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی ازجمله این مزایا است.

شایان ذکر است که پلاک قادر آباد از مناطق حساس شهرستان گرگان بوده که در جنوب این شهرستان واقع شده است و دارای ارزش ریالی بالایی می باشد.

ارسال نظر

آخرین اخبار