سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:زمان حضور دانش آموزان در مدارس آرام‌آرام مشخص می شود.

زمان حضور دانش آموزان در مدارس آرام‌آرام مشخص می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران در روستای چارقلی شهرستان گمیشان از توابع استان گلستان اظهار کرد: سال تحصیلی جدید باشکوه و پوشش حداکثری و تقدم بر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان آغاز خواهد شد. 

وی افزود: این وزارتخانه با تمام امکانات و توان آماده آغاز با شروع سال تحصیلی و گره زدن پیوند دانش آموزان و معلمان در فضای شاد آموزشی است.

کاطمی بیان کرد: زمان حضور دانش آموزان در مدارس آرام‌آرام مشخص می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مهمترین رویکرد این وزارتخانه توسعه عدالت به ویژه عدالت آموزشی بوده و جهت‌گیری و برنامه‌ریزی ما به این سمت سوی است.

کاظمی تصریح کرد: باید به دغدغه ها و مشکلات دانش‌آموزان و معلمان به ویژه در مناطق محروم توجه بیشتری کنیم و خدمت به مردم این مناطق از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: توجه به دغدغه های مردم نشان از همت جدی در وزارت و توجه به توسعه آموزشی و توجه به اهداف آموزشی به عنوان بخش‌های مهمی از دغدغه‌های آموزشی است.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در هر نقطه از کشور باید برنامه‌ریزی کنند که هیچ دانش‌آموزی از برنامه‌های آموزشی عقب نماند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران کل و معاونان با برنامه‌ربزی متنوع و منعطف و براساس شرایط جغرافیایی، زمینه حضور شاد و بانشاط دانش‌آموزان و همکاران را فراهم کنند.

کاظمی اضافه کرد: با ارزیابی وضعیت آغاز سال تحصیلی جدید وظیفه داریم دغدغه‌های والدین را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با رویکرد کاهش دهدغه‌های مردم و همکاران از توجهات و تاکیدات رییس جمهوری است.

به گفته وی بازگشایی تدریجی و آرام آرام مدارس با هدف جلوگیری از به خطر افتادن داتش‌آموزان و کیفیت آموزشی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مهارت‌های اجتماعی در این وزارتخانه گفت: مهمترین ماموریت ما جامعه‌پذیری دانش‌آموزان است.

کاظمی خاطرنشان کرد: امروز به علت حضور فیزیکی نداشتن معلمان و دانش‌آموزان، جامعه دچار آسیب شده که نتایج آن در سالیان آتی مشاهده خواهد شد.

وی به کمک و خواسته‌های فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد و با احداث زمین چمن مصنوعی، بروزسازی امکانات و تجهیزات فناوری، تخصیص سهمیه مازاد امکانات دسترسی به اینترتت برای استفاده در فضای مجازی آموزشی موافقت کرد.

شهرستان گمیشان با هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و هزار و ۱۰۰ فرهنگی در شمال استان گلستان واقع شده که سال تحصیلی گذشته تعداد ۷۳ نفر دانش آموز ترک‌ تحصیل کرده بودند.

گلستان حدود ۲ هزار و ۵۵۰ باب مدرسه با بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس و بیش از ۳۷۶ هزار دانش‌آموز دارد.

همچنین وظیفه تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان برعهده ۲۶ هزار و ۲۷۳ فرهنگی و کارمند است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عصر امروز ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان شرکت خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار