مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در استان ۸۰ مورد برداشت شن و ماسه و پساب آلوده سنگ شکن شناسایی شدند.

شناسایی ۸۰ مورد برداشت شن و تخلیه پساب آلوده سنگ شکن در گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24 ، عبدالرضا کابلی، مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۰ مورد برداشت شن و ماسه و تخلیه پساب گل آلود سنگ شکن به رودخانه و مجاری آبی در استان شناسایی شد.

وی افزود: ابعاد برداشت غیر اصولی (طول وعرض و عمق) و حجم برداشت مشخص شده و اخطاریه آن به مالک شرکت و کارگاه داده شد تا نسبت به رفع خسارت و اعاده وضع به حالت سابق اقدام کنند در غیر اینصورت مطابق قانون و مقررات مربوطه اقدام می‌شود.

کابلی گفت: برخی کارگاه‌های سنگ شکن پساب تولیدی ناشی از شست و شوی مصالح شن و ماسه را همراه با گل و لای به بستر رودخانه تخلیه می‌کنند که این اقدام تاثیر سوء در کیفیت آب رودخانه دارد و باعث رسوب گذاری در بستر رودخانه می‌شود.

وی ادامه داد: این کار روند توسعه اکوسیستم آبی و زیستگاه‌ها را مختل کرده است و باعث ورود خسارت به آن و پیامد‌های ناگوار دیگر می‌شود.

گفتنی است در کارگاه‌های سنگ شکن احداث حوضچه‌های رسوب گیر در محوطه کارگاه در جهت تصفیه پساب در حد استاندارد‌های خروجی مجاز سازمان حفاظت محیط زیست و با رعایت حریم رودخانه الزامی است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار