مدیر کل انتقال خون گلستان تاکید کرد

مدیر کل انتقال خون گلستان گفت: ذخایر خونی انتقال خون گلستان به ۳ روز کاهش یافته و این سازمان به ۴ گروه خونی نیاز فوری دارد.

نیاز فوری انتقال خون گلستان به خون

به گزارش گلستان 24، سید صادق بنی عقیل اظهار کرد: با بیان اینکه ذخایر خونی استان از ۵ روز به ۳ روز کاهش یافته از مردم خواست: این سازمان را در تامین خون بیماران نیازمند یاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر به گروه‌های خونی o,A,b مثبت و o منفی بیشتر نیاز داریم.

بنی عقیل درباره زمان فعالیت مراکز خونگیری هم اعلام کرد: مرکز خونگیری گرگان هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ عصر، پنجشنبه‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸ عصر و روز جمعه ۲۶ شهریورماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ آماده خونگیری از شهروندان است.

بنی عقیل افزود: پایگاه‌های گنبد کاووس صبح و عصر‌ها، پایگاه علی آباد کتول صبح‌ها، پایگاه کردکوی روز‌های فرد و پایگاه بندرگز هم روز‌های زوج فعال و پذیرای مردم نوعدوست استان هستند.

وی گفت: گلستان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند خون دارد که از این تعداد، هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی بوده و نیازمند استفاده مستمر از خون هستند.

به گفته بنی عقیل نیاز خونی بیماران و مراکز بیمارستانی گلستان روزانه ۱۸۰ واحد است که برای تحقق این مقدار حداقل باید هر روز ۲۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار