مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به وجود حدود ۴ هزار بیمار نیازمند به خون و فراورده‌های خونی در استان، گفت: روزانه دست‌کم به ۱۶۰ واحد خون سالم در استان نیاز داریم.

نیاز روزانه به دست‌کم ۱۶۰ واحد خون در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدصادق بنی عقیل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تعطیلات اخیر مراجعات به مراکز انتقال خون کاهش یافته بود اما خوشبختانه طی دو روز اخیر مراجعات بهتر شده است.

وی بیان کرد: به همه گروه‌های خونی خصوصاً O مثبت و منفی، A مثبت و B مثبت در استان نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون گلستان تأکید کرد: همکاران ما از کار کردن خسته نمی‌شود و برعکس روزی که مراجعه‌کننده کم است، احساس خستگی می‌کنند زیرا نگران بیماران چشم انتظار به خون و فراورده‌های خونی هستند.

بنی عقیل بیان کرد: در استان ۴۱۰ بیمار تالاسمی، ۲۰۶ بیمار هموفیلی، ۹۶۰ بیمار دیالیزی و نزدیک به ۲ هزار بیمار سرطانی داریم که به‌طور مستمر به خون و فراورده‌های خونی نیاز دارند.

وی ضمن دعوت از بانوان برای اهدای خون، گفت: داوطلبان اهدای خون باید بین ۱۸ و ۶۵ سال سن داشته باشند و وزن آنها نیز بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد.

مدیرکل انتقال خون گلستان خاطرنشان کرد: پایگاه‌های گرگان و گنبدکاووس صبح و عصرها، پایگاه علی‌آبادکتول صبح‌ها، پایگاه کردکوی روزهای فرد و پایگاه بندرگز روزهای زوج فعال هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار