رئیس مرکز اسلامی گلستان عنوان کرد

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: هدف اصلی مرکز بزرگ اسلامی ترویج فرهنگ وحدت، تقریب بین مذاهب و زندگی مسالمت آمیز است.

​ترویج وحدت هدف اصلی مرکز بزرگ اسلامی است

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام «نورعلی دیلم ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک بین تبلیغات اسلامی با مرکز بزرگ اسلامی گلستان در مورد همکاری های مشترک اظهار کرد: این تفاهم نامه در گذشته در سطح ملی اتفاق افتاد اما امروز با انعقاد این تفاهم نامه در استان گلستان، مسائل به صورت بومی بررسی و پیگیری می شود و هم افزایی بین دو دستگاه تبلیغات اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی در سطح استانی افزایش می یابد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان ادامه داد: همدلی و هم افزایی ایجاد شده بین دو دستگاه اجرایی مهم تر از انعقاد این تفاهم نامه است که خوشبختانه این مهم بین این دو دستگاه اجرایی ایجاد شده و امیدوارم بتوانیم با تفکر جهادی و با روحیه انقلابی و چشم انداز مشخص موضوعات استان گلستان را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی به روند بهتر اجرای این تفاهم نامه کمک می کند، تصریح کرد: برنامه های قرارگاه فرهنگی می تواند با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی پیگیری شود و در موضوعات خاص و یا موردی به صورت هدفمند وارد شود.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه هدف اصلی مرکز بزرگ اسلامی ترویج فرهنگ وحدت، تقریب بین مذاهب و زندگی مسالمت آمیز است، افزود: هر شخصی در هر جایگاهی اعم از مداح، سخنران، استاد دانشگاه و غیره در استان گلستان باید با نگاه تقریبی آشنا شود و آن را در عمل به کار گیرد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان اضافه کرد: دشمن همیشه آماده توطئه است و توهین یک فرد به مقدسات را به عنوان نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان پخش می کند تا بین اهل سنت و شیعه اختلاف ایجاد کند.

وی ترویج محبت به اهل بیت(علیهم السلام) را وظیفه دیگر مرکز بزرگ اسلامی برشمرد و گفت: گرچه محبت به اهل بیت(علیهم السلام) بین همه مسلمانان وجود دارد اما وظیفه ما ترویج این مهم است و در این راستا برنامه های علمی و فرهنگی و تولید محتوا را در دستور کار داریم.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه وحدت عملی شیعه و سنی در حادثه سیل گلستان به نمایش در آمد، خاطرنشان کرد: روحانیون ما در حادثه سیل برای تعمیر خانه های سیل زده اهل سنت پای کار آمدند که این مهم یکی از مصادیق وحدت بود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان، اجرای پروژه های محرومیت زدایی در مناطق محروم و مرزی گلستان را از جمله دیگر اقدامات وحدت آفرین بین شیعه و سنی دانست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار