رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان :

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان گفت: تالاب‌های استان جاذبه‌های خوبی برای گردشگران است اما به طور جدی به این ظرفیت‌های پرداخته نشده و حتی مردم استان با آنها آشنا نیستند.

جدی نگرفتن ظرفیت گردشگری تالاب های استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمود شکیبا اظهار کرد: در حال حاضر پرنده‌های سیبری وارد گلستان شده و به مرور تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

محمود شکیبا افزود: دو برجک دیده بانی یکی در آلاگل و تالاب گمیشان وجود داشته که در گمیشان به دلیل عقب نشینی آب دیگر قابل استفاده نیست.

وی بیان کرد: در سال، تورهای پراکنده برای پرنده نگری به سواحل و تالاب‌های استان مراجعه می‌کنند اما تعداد آنها قابل توجه نیست.

شکیبا اضافه کرد: تالاب‌های استان جاذبه‌های خوبی برای گردشگران است اما به طور جدی به این ظرفیت‌های پرداخته نشده و حتی مردم استان با آنها آشنا نیستند.

وی گفت: طبق سرشماری‌ها سالانه ۳۰۰ هزار پرنده وارد گلستان می‌شوند اما این رقم تنها در یک ماه خاص شمارش شده و میلیون‌ها پرنده مهاجر که به استان آمده و رفته‌اند را شامل نمی‌شود.

شکیبا در خصوص گونه‌ها هم بیان کرد: انواع مرغابی‌ها، کشیم، فلامینگو، چنگر، انواع آبچلیک‌ها، پلیکان، حواصیل، ایگرت، انواع قو و غاز وارد گلستان می‌شوند.

وی شکار و خشک و کم آب شدن تالاب‌ها را از جمله تهدیدات پیش روی این پرندگان برشمرد و بیان کرد: این پرندگان در حدود ۶ ماه از سال در زیستگاه‌های آبی استان مستقر شده و سپس مهاجرت می‌کنند که البته چند گونه مانند کشیم ها و چنگرها در استان باقی می‌مانند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار