رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس:

رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس در شرق گلستان گفت که در نیمه نخست امسال هزار و ۵۷۰ پرونده تخلف مربوط به واحدهای صنفی این شهرستان و ۲ شهرستان آزادشهر و رامیان توسط شعب قضایی این اداره مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفان به پرداخت ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی تعزیر شدند.

واحدهای صنفی متخلف شرق گلستان ۶۷ میلیارد ریال تعزیر شدند

به گزارش گلستان 24، اسماعیل روان روز یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار گنبدکاووس اظهار کرد: احکام صادره برای واحدهای صنفی متخلف توسط واحد اجرای احکام اداره تعزیرات حکومتی درحال اجرا و پیگیری است و تا کنون ۲۰ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال از جرائم واحدهای صنفی متخلف وصول شده است.

وی افزود: عمده تخلفات واحدهای صنفی (از صنوف مختلف) سه شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان گرانفروشی یا کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، احتکار و کالای قاچاق بوده است.

روان با اشاره به تشکیل پرونده برای یک شرکت تولیدی تخم مرغ در گنبدکاووس مبنی بر احتکار افزون بر ۳۰۰ تن از این ماده پروتئینی، افزود: رای این شرکت که تخلف آن توسط کارشناسان دستگاه‌های متولی تایید شده، در مرحله نهایی است و طی چند روز آینده صادر خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از توزیع برخی اقلام اساسی در سه ماه تابستان گفت که در این مدت هزار و ۲۲۸ تن مرغ گرم با قیمت هر کیلوگرم ۲۴۹ هزار ریال، ۱۹۷ تن برنج وارداتی با قیمت هر کیلوگرم ۱۸۵ هزار ریال و ۱۲۸ تن شکر با قیمت هر کیلوگرم ۱۳۱ هزار ریال توزیع شده است.

خلیل رجبلی افزود: هم اکنون روزانه ۱۸ تن مرغ گرم و چهار تن تخم مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۸۵ هزار ریال در این شهرستان توزیع می‌شود و در توزیع روغن نباتی نیز با قیمت‌های تصویبی مشکل خاصی نیست.

وی اضافه کرد: در تابستان امسال ۸۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی گنبدکاووس انجام شد که ۱۰۶ پرونده تخلف تشکیل و متخلفان از سوی اداره تعزیرات حکومتی به پرداخت ۱۲ میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال جزای نقدی تعزیر شدند.

همچنین در این جلسه سحر کریمی کارشناس اداره امور دام جهادکشاورزی گنبدکاووس از توزیع حدود ۷۵ هزار تن انواع نهاده‌های دامی (کنسانتره، جو، سبوس، کنجاله سویا و تخم پنبه، ذرت و سویا) با قیمت مصوب بین دامداران، دامداری‌های صنعتی و واحدهای مرغداری این شهرستان طی ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: فعلا مشکلی در توزیع نهاده‌ها براساس سهمیه تخصیصی وجود ندارد.

رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس نیز دراین نشست از جوجه ریزی ۱۲ میلیون و ۵۲ هزار قطعه توسط ۱۷۵ واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: این میزان جوجه ریزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار درصد بیشتر شده و مشکلی در تولید این بخش نیست.

نادر گوگلانی افزود: از مجموع جوجه ریزی انجام شده ۶ ماه گذشته در گنبدکاووس، پنج درصد منجر به تلفات شدند که ۲۵ درصد این تلفات صرفا به خاطر گرمای هوا و قطعی برق در تابستان امسال بود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در جمع بندی جلسه امروز با قدردانی از همراهی اصناف و بازاریان این شهرستان جهت رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، بر ضرورت رصد کامل بازار و نظارت بر قیمت‌ها، ثبت انبارها و کالاهای آن در سامانه‌های مربوطه توسط دستگاه‌های نظارتی به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی و دسترسی آسان مردم به کالاهای مورد نیاز تاکید کرد.

عبدالقدیر کریمی گفت: نظارت بر بازار و قیمت‌ها، حداقل وظیفه دستگاه‌های نظارتی است و باید به نحو احسن انجام شود تا مردم در شرایط اقتصادی و معیشتی فعلی دچار مشکل نشوند.

وی همچنین با تاکید برضرورت تامین گوشت مرغ مورد نیاز تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها برای برگزاری مراسم‌ها پس از پایان ماه صفر، افزود: برگزاری مراسم‌های جمعی در این مکان‌ها باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و با نظارت متولیان بهداشت صورت گیرد تا خدای نکرده درگیر موج دیگری از کرونا و اعمال محدودیت‌های آن نشویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار