مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: تا زمانی که از حفظ سلامت دانش آموزان مطئمن نباشیم، مدارس در استان حضوری نمی‌شود.

حضوری شدن مدارس با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری گلستان24، احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: آموزش مجازی به هیچ وجه جای حضوری را نمی‌گیرد و حدود ۱۹ماه است که مجازی بودن آموزش، مشکلاتی را در کیفیت ایجاد کرده است.

گوهری راد افزود: بر اساس دستورالعمل، از سوم مهر، مدارس مناطق روستایی و عشایری زیر ۳۰نفر و کلاس‌های کارگاهی هنرستان ها، حضوری شد.

وی ادامه داد: همچنین حضوری شدن آموزش در مدارس استثنایی استان هم در آخرین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، به تصویب رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال از آموزش حضوری، بسیار خوب بود.

گوهری راد اضافه کرد: در حال حاضر آموزش نزدیک به ۷۰هزار دانش آموز در استان، حضوری است.

وی گفت: با تلاش‌هایی که شده و می‌شود، از هفته دوم آبان مدارس کمتر از ۳۰۰نفر و از هفته سوم آبان مدارس بالای ۳۰۰نفر به تدریج بازگشایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه بالای ۹۵درصد فرهنگیان دُز اول و ۹۰درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، تاکید کرد: حضوری شدن مدارس با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان است و تا زمانی که از حفظ سلامت دانش آموزان مطئمن نباشیم، مدارس در استان حضوری نمی‌شود.

گوهری راد افزود: طبق دستورالعمل، تراکم در کلاس‌ها نباید از ۱۵نفر بیشتر شود و اگر تعداد دانش آموزان بیش از این باشد باید زوج و فرد یا شیفتی و هر دانش آموز، حداکثر سه روز در هفته باید سر کلاس حاضر شود.

وی ادامه داد: زنگ‌های تفریح نیز تقسیم می‌شود و تا کمترین ازدحام را در کلاس‌ها و حیاط مدارس داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: رعایت این دستورالعمل حالت اقتضائی دارد و تصمیم گیرنده نهایی، شورای مدرسه خواهد بود.

گوهری راد با بیان اینکه حضور دانش آموز در کلاس الزامی نیست، گفت:، اما از آنجا که آموزش مجازی، نقش مکمل را دارد و نمی‌توان به آن اکتفا کرد، دانش آموزی که آموزش حضوری نبیند، دچار اُفت تحصیلی می‌شود.

وی افزود: خانواده‌ها می‌توانند حضوری به مدارس بروند و از نزدیک، رعایت شیوه نامه‌ها را رصد کنند تا مطمئن شوند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار