مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، میانگین حضور دانش‌آموزان این شهرستان مرزی در کلاس درس را با توجه به شرایط کرونا حدود ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت که تعداد دانش‌آموزان ساکن مناطق روستایی گنبد که به مدرسه نمی‌روند ۳۵ درصد است.

۴۲ درصد دانش‌آموزان گنبدکاووس به مدرسه نمی‌روند

به گزارش گلستان ۲۴؛ کمال الدین نظرنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر آن ۵۲ درصد دانش آموزان این شهرستان که عمده آنان روستایی هستند به سبب فراهم نبودن زیرساخت‌ها و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها به شبکه شاد دسترسی ندارند.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که دسترسی به شبکه شاد ندارند از طریق بسته‌های آموزشی در قالب درسنامه و لوح فشرده آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، میزان حضور دانش آموزان سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم مناطق روستایی این شهرستان در مدارس را به ترتیب، ۶۹، ۶۰ و ۶۶ درصد و میزان حضور دانش آموزان ساکن مناطق شهری را به ترتیب ۴۸، ۵۲ و ۴۷ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای دانش آموزان و معلمان این شهرستان به کرونا گزارش نشده است.

نظرنژاد افزود: کارشناسان شبکه بهداشت، مراقبان سلامت و راهبران آموزشی به صورت هفتگی با سرکشی از مدارس گنبدکاووس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند.

وی همچنین با اشاره به شروع طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) از ابتدای مهرماه در مدارس گنبدکاووس گفت: تاکنون قد، وزن و شاخص توده بدنی ۳۰ درصد از جمعیت ۸۵ هزار نفری دانش آموزان این شهرستان به صورت حضوری و تلفنی مورد سنجش قرار گرفت.

سال تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ با نام نویسی ۸۵ هزار دانش‌آموز گنبدی از ۱۵ شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به سبب شرایط کرونایی در ۵۰۰ آموزشگاه مناطق شهری و روستایی این شهرستان آغاز شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار