معاون توانبخشی بهزیستی گلستان :

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: چهار و ۵۰۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان هستند که سه هزار و ۳۰۰ نفر آنها مستمری دریافت می‌کنند.

4500 سالمند تحت پوشش بهزیستی استان هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمود امانیان اظهار کرد: ۱۲ مرکز روزانه، سه مرکز شبانه روزی، یک مرکز مراقبت در منزل و یک مرکز ویزیت در منزل برای سالمندان در استان وجود دارد.

وی افزود: مراکز روزانه در دو شیفت به سالمندان خدمات می‌دهد و غیر از بندرگز و رامیان در تمام شهرستان‌ها مرکز روزانه داریم.

امانیان ادامه داد: سه مرکز شبانه روزی در گرگان و گنبدکاووس مستقر بوده و سالمندان مجهول‌الهویه یا کسانی که شرایط مراقبت در منزل را ندارند، در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی گفت: یک مرکز مراقبت در منزل هم در گرگان وجود دارد که بعد از آموزش به اعضای خانواده، سالمند در منزل نگهداری شده و ماهیانه یک میلیون تومان مستمری به وی پرداخت می‌شود.

امانیان اظهارکرد: مرکز ویزیت در منزل هم متشکل از تیم پزشکی، پرستار و کادر درمان بوده که خدمات پرستاری و کاردرمانی و مانند آن را به سالمندان ارائه می‌کند.

وی افزود: در مجموع چهار و ۵۰۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان هستند که سه هزار و ۳۰۰ نفر آنها مستمری دریافت می‌کنند.

امانیان بیان کرد: در زمینه زیرساخت‌های نگهداری سالمند در گلستان به شدت ضعف داریم و در این قسمت زیرساخت مناسبی وجود ندارد.

وی گفت: فضاهای رفاهی و مبلمان شهری و پارک و سرای سالمندان در استان پیش بینی نشده است.

 

امانیان با توضیح این‌که فضاهای مناسب برای تردد راحت سالمندان وجود ندارد، افزود: متخصصان سالمند یعنی کسی که نیازهای سالمندان را بشناسد، در کشور و استان نداریم.

وی گفت: اکثر سالمندان از پوشش بیمه‌ای محروم هستند و باید در سیاست‌های کلان کشور به این مسأله توجه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار