فرمانده انتظامی گلستان:

فرمانده انتظامی گلستان گفت : حوادث و جرائم خشنی که در استان گلستان روی می دهد نیاز به آسیب شناسی و واکاوی اجتماعی دارد.

روی دادن جرائم خشن در گلستان نیاز به آسیب شناسی دارد

به گزارش گلستان24، سردار دادگر شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری  اظهار کرد: اگر چه پلیس با این جرائم خشن قاطعانه برخورد می‌کند، اما نباید از دامنه آسیب‌های اجتماعی آن عبور کنیم.

وی با اشاره به قتل و مصدومیت حدود ده نفر توسط فرد معتاد در چهارراه میدان گرگان و حادثه تبرکشی ماههای گذشته ادامه داد: مجموعه نهاد‌های متولی و سازمان‌های اجتماعی باید پای کار باشند و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را هموار کنند.

سردار دادگر با بیان اینکه پلیس نقش مقابله‌ای با جرم دارد گفت: در حوزه آسیب شناسی اجتماعی و کمک به حل معضلات در تمام کلانتری‌های گلستان مراکز مشاوره وجود دارد و علاوه بر افرادی که به عنوان مجرم یا شاکی در کلانتری‌ها حضور می‌یابند افراد دیگر نیز می‌توانند از خدمات مراکز مشاوره کلانتری‌ها استفاده کنند.

وی همچنین از افزایش ده درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: امسال حدود ۸ تن مواد در استان کشف، ۱ هزار و ۳۰۰ فروشنده مواد مخدر و بیش از ۴ هزار معتاد متجاهر را دستگیر کردیم.

سردار دادگر جمع آوری معتادان را در کاهش سرقت‌های خرد موثر داسنت و گفت: با دستگیری معتادان متجاهر سرقت‌های خرد به زیر ۵ درصد کاهش یافت.

فرمانده انتظامی گلستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از نامناسب بودن زیرساخت‌ها در جاده‌های گلستان انتقاد کرد و گفت: استاندارد نبودن معابر بین شهری، نا ایمن بودن دوربرگردان‌ها، ضعف روشنایی، تردد ادوات کشاورزی از دغدغه‌های ما در جاده هاست و به همکاران پلیس راه توصیه شده حضور مستر در جاده‌های استان برای کاهش حوادث جاده‌ای داشته باشند.

وی از شناسایی ۱۱۶ نقطه جدید حادثه خیز در استان خبر داد و افزود: فراوانی موتور سیکلت سواران در جاده‌های استان هم نیاز به توجه ویژه دارد.

سردار دادگر گفت: بین ۴۷ تا ۴۸ درصد فوتی‌ها و مصدومین ما در تصادفات موتور سواران هستند و برای ساماندهی موتورسیکلت سواران در استان باید نهاد‌های مرتبط پای کار باشند.

فرمانده انتظامی گلستان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو از عملکرد مثبت پلیس امنیت اقتصادی در گلستان قدردانی کرد و گفت: با فعالیت آن‌ها از سال گذشته پرونده‌های قاچق سوخت ف قاچاق چوب و مواردی از این قبیل که سال‌ها در رکود بود به جریان افتاد.

سردار دادگر همچنین با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در منابع طبیعی و محیط زیست مانند جهان نما و ارتفاعات دراز نو گفت: بحث دخالت عوامل قاچاق چوب در آتش افروزی به ویژه در جهان نما در حال بررسی است و نمی‌توانیم فعلا در این زمینه اظهار نظر کنیم.

فرمانده انتظامی گلستان امنیت پایدار و پلیس هوشمند را شعار هفته نیروی انتظامی امسال بیان کرد و گفت: پلیس هوشمند به معنای استفاده از تکنولوژی و ابزار‌های روز، هوشمندی در ارائه خدمات و هوشمندی کارکنان نیروی انتظامی است.

وی افزود: با جانفشانی‌ها، ایثار و هوشیاری پلیس اکنون گلستان از استان‌های امن کشور به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار