معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه سرد از اواخر هفته جاری به استان، گروه های راهداری استان در مناطق کوهستانی و سردسیر آماده ارایه خدمات به رانندگان شدند.

آماده‌باش گروه‌های راهداری در محورهای ارتباطی گلستان

به گزارش گلستان 24، غلامرضا بیکی اظهار کرد: اوج سامانه سرد بارشی اعم از باران و برف در ارتفاعات استان طی بازده زمانی چهارشنبه شب تا بعدازظهر پنجشنبه پیش بینی شده و راهداران با تجهیزات کامل در این محورها از امشب مستقر می شوند.

به گفته وی در این استان۷۰۰ کیلومتر محور کوهستانی و برف گیر وجود دارد و در این مرحله ۳۰ درصد آن و مستقر در ارتفاعات، درگیر بارش برف خواهد شد.

وی از وجود پنج هزار تن شن و ماسه در انبارهای راهداری استان خبر داد و گفت: به همین میزان شن و ماسه موردنیاز بوده که در حال پیگیری برای ورود به انبارهای راهداری این استان است.

بیکی مقدار شن و ماسه موردنیاز برای بازگشایی محورهای کوهستانی برف گیر استان را سالانه ۱۰ هزار تن اعلام کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت جاده های ارتباطی استان یادآور شد: اکنون تمامی محورها باز و آمد و شد خودروها برقرار است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هرساله طرح زمستانه را از اواسط آذرماه به مدت چهار ماه اجرا می کند که امسال از ۳۲ گروه با حضور بیش از ۳۰۰ نیرو و به همراه ۲۲۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری استفاده خواهد کرد.

هواشناسی گلستان از شدت بارش باران در مناطق کوهپایه و برف در ارتفاعات استان طی ۴۸ ساعت آینده هشدار داد که این بارش‌ها به آبگرفتگی معابر شهری و لغزندگی جاده‌های کوهستانی به دلیل شدت بارش برف می‌انجامد و شهروندان از حضور در تفرجگاه‌ها پرهیز کنند.

گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، 2 و سه دارد که حدود هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار