سخنران کنفرانس هیدرولیک ایران:

سخنران کنفرانس هیدرولیک ایران گفت: آبدهی رودخانه‌های منتهی به دریای خزر افت پیدا کرده است.

افت رواناب رودخانه‌ها در کمین دریای خزر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، مهدی رهنما، رئیس پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی کشور با بیان این مطلب در بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران گفت: با توجه به پیش بینی افزایش دما و کاهش بارش و پوشش برف، مقدار رواناب رودخانه های منتهی به دریای خزر در آینده روبه کاهش است.

مهدی رهنما در این نشست مجازی که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد افزود: تاثیر منفی تغییرات اقلیم در دریای خزر، ضرورت برنامه ریزی برای مدیریت منابع آبی در منطقه را دوچندان می کند.

وی گفت: سواحل جنوبی دریای خزر که استانهای شمالی کشورمان را شامل می شود متاثر از کاهش بارش بوده و پیش بینی تا ۲۰۳۰ نشان دهنده کاهش ۲۳.۵میلیمتری باران است.

امیر احمد دهقان دبیرعلمی بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران گفت: در این کنفرانس ۱۴۹مقاله پذیرفته شده که ارایه این مقالات در فضای مجازی شامل ۷۶مقاله به صورت شفاهی و ۷۳مقاله در قالب پوستر برنامه ریزی شده بود.

بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان چهار شنبه و پنج شنبه به صورت مجازی برگزار شد و عصر پنجشنبه با گزارش دهی دبیر علمی کنفرانس، قرائت قطعنامه کنفرانس و تقدیر از مقالات برتر به کار خود پایان داد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار