مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ طرح نوسازی مسکن روستائیان در گلستان با اجرا نشدن قانون ضمانت زنجیره‌ای وام توسط برخی بانک‌ها معطل مانده است.

معطل ماندن وام بیش از ۳ هزار طرح نوسازی مسکن روستائیان در گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از اجرا نشدن قانون ضمانت زنجیره‌ای برای وام مسکن روستایی در برخی بانک‌های استان انتقاد کرد و گفت: پذیرش ضمانت زنجیره‌ای برای وام مسکن روستایی قانونی است و از سوی بانک مرکزی نیز ابلاغ شده، اما متأسفانه برخی بانک‌ها از پذیرش و اجرای آن خودداری می‌کنند.

سید محمد حسینی با بیان اینکه سهمیه امسال استان گلستان در طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی ۷ هزار واحد است افزود : برای بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ متقاضی تشکیل پرونده انجام شده و این افراد به بانک‌ها معرفی شده‌اند، اما متأسفانه فقط حدود یک هزار متقاضی موفق به عقد قرار داد شدند.

حسینی گفت: پیگیری‌های ما از افرادی که موفق به عقد قرارداد نشدند نشان می‌دهد مشکل اصلی شرط برخی از بانک‌ها برای ارائه ضامن کارمند است که بسیاری از روستاییان با توجه به اینکه اغلب کارگر، کشاورز یا دامدار هستند نمی‌توانند ضامن کارمند به بانک‌ها معرفی کنند.

وی افزود: این مشکل را بزودی در شورای مسکن استان مطرح می‌کنیم تا بتوانیم راهی برای تعامل بانک‌ها پیدا کینم.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار