مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: مردم در ۶۰۰ روستا فاقد مالکیت اراضی خود بودند که واگذاری مالکیت از بنیاد علوی به مردم و صدور اسناد در حال انجام است که در بالغ بر ۵۰۰ روستا نقشه برداری انجام شده است.

۶۰۰ روستای گلستان فاقد مالکیت اراضی بودند / صدور اسناد در ۱۰۰ درصد روستاها آغاز شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح هادی در روستاها باعث می شود تا غبار محرومیت از چهره این مناطق زدوده شود و مردم به ماندگاری در روستا امید پیدا کنند که موجبات مهاجرت معکوس را نیز فراهم خواهد آورد.

 

وی افزود: ۴۷ درصد جمعیت استان را اقشار روستایی تشکیل می دهند که ۹۰ درصد آنان به دامداری، کشاورزی و غیره مشغول هستند.

وی بیان داشت: ۶۰ درصد از تولید و اشتغال گلستان به هزار روستا وابسته است لذا این بافت ها نیازمند توجه بیشتر هستند.

حسینی ادامه داد: در استان گلستان ۹۳۳ روستا وجود دارد که در حال حاضر در ۶۷۱ روستا اجرای طرح هادی آغاز شده است که نسبت به شاخص کشوری، گلستان در خصوص اجرای این طرح ۲۰ درصد پیشتاز است.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: در فاز یک اجرای طرح هادی ۳۰ تا ۴۰ درصد شبکه معابر اصلاح و بازسازی می شود که در حال حاضر فاز یک در  ۲۰۷ روستای گلستان به اتمام رسیده است ضمن اینکه در ۱۵۰ روستای گلستان سال گذشته فاز یک طرح هادی آغاز گردید.

وی در ادامه به روستاهای شاخص و هدف گردشگری اشاره کرد و گفت: ۱۹ روستای گلستان ثبت ملی شده اند که یکی از اقدامات بنیاد مسکن بهسازی و احیا این روستاها می باشد که ۱۵ میلیارد تومان برای پروژه بهسازی بافت ۱۴ روستا اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان اظهار کرد: مالکیت بخشی به اراضی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از اقدامات دیگر بنیاد مسکن می‌باشد.

وی ادامه داد: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان, بدون مراجعه به واحد‌های ثبتی جهت صدور اسناد تشکیل پرونده درب منزل صورت میگیرد و نقشه برداری ها انجام و اسناد صادر و به صاحبین املاک تحویل داده میشود که با این روش در هزینه و زمان کاهش چشمگیری را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از مجموع روستاهای استان ۲۵۶ روستا معادل ۲۷ درصد، اصلاحات ارضی هستند گفت: در صد درصد این روستاها کار نقشه برداری و صدور اسناد آغاز شده است.

وی همچنین افزود: مردم در ۶۰۰ روستا فاقد مالکیت اراضی خود بودند که واگذاری مالکیت از بنیاد علوی به مردم و صدور اسناد در حال انجام است که در بالغ بر ۵۰۰ روستا نقشه برداری انجام شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار