در پی پیش بینی هواشناسی مبنی بر در پیش بودن باران، برف و سوز سرما در مناطقی از کشور ازجمله گلستان، سازمان مدیریت بحران کشور توصیه‌های مهمی کرد.

سامانه سرد و بارشی وارد گلستان می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، بر اساس پیش بینی هواشناسی، از فردا سه شنبه، بسیاری از مناطق کشور ازجمله استان گلستان تحت تاثیر سامانه سرد و بارشی قرار می‌گیرد که پیامد آن بارندگی، وزش باد شدید، مواج شدن دریا، بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر همراه با کولاک، رعدوبرق و مه غلیظ و کاهش تا ۱۴درجه‌ای دما خواهد بود.

بر این اساس، این سامانه تا چهارشنبه در استان فعال است و برای پنجشنبه و جمعه، سرمای شدید پیش بینی می‌شود.

همچنین به واسطه شدت بارش‌ها، بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش محسوس دید و اختلال در تردد جاده‌ای، دور از انتظار نیست.

در پی این پیش بینی، سازمان مدیریت بحران ضمن تاکید بر آمادگی همه دستگاه‌های مرتبط، از مردم خواست که در این مدت از تردد‌های غیرضروری اجتناب و در صورت ضروری بودن تردد، از میزان سوخت خودرو اطمینان حاصل و بیشتر احتیاط کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

بازگشایی آبراهه‌ها و دهانه پل ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، پرهیز از اسکان و نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مدیریت مصرف انرژی، توصیه‌های دیگر سازمان مدیریت بحران است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار