رئیس اداره دامپزشکی:

رئیس اداره دامپزشکی گالیکش از نیاز این شهرستان به مرکز قرنطیه دامی خبر داد.

گالیکش نیازمند مرکز قرنطینه دامی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، علی منصوری، رئیس اداره دامپزشکی گالیکش گفت: این شهرستان یکی از مبادی اصلی ورودی و خروجی گلستان است و برای بهبود کنترل و نظارت بر سلامت دام زنده و فرآورده‌های خام دامی عبوری به یک مرکز قرنطینه دامی مجهز نیاز دارد.

وی افزود: کانکس مجاور پاسگاه ایست و بازرسی تنگراه در بسیاری از موارد شرایط نگهداری محموله‌های فرآورده‌های خام دامی مشکوک ضبط شده را ندارد.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از محموله‌های دام زنده و فرآورده خام دامی استان‌های خراسان شمالی و رضوی و همچنین دام‌های خریداری شده از میدان دام گنبدکاووس از ایست و بازرسی تنگراه عبور می‌کند و فعالیت برای نیرو‌های دامپزشکی در فضای کانکسی پست قرنطینه دامی دشوار است.

منصوری به فساد زودهنگام فرآورده خام دامی اشاره و گفت: محموله‌های مشکوک نیازمند انجام آزمایش لازم برای تثبیت سلامت، برای نگهداری موقت به سردخانه‌های شهر‌های همجوار مانند گنبدکاووس منتقل می‌شود.

وی گفت: در یک سال گذشته ۳۰ محموله فرآورده‌های خام دامی در این محل توقیف و تحویل مراجع مربوط شد که بخش زیادی از این محموله‌ها نیاز به انجام آزمایش و نگهداری در سردخانه داشت که به گنبدکاووس انتقال یافت.

رئیس اداره دامپزشکی گالیکش ادامه دا: زمینی مناسب متعلق به یکی از نهاد‌های دولتی در حاشیه جاده تنگراه وجود دارد که می‌توان در قسمتی از آن زمین مرکز قرنطینه دامی ایجاد کرد.

وی دامداری را یکی از مهمترین منابع درآمدی مردم این شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر دامداران این شهرستان ۶۰ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین دارند.

منصوری افزود: هم چنین ۱۳ واحد مرغداری گوشتی، یک واحد جوجه کشی مرغ گوشتی، یک واحد جوجه‌کشی مرغ تخم گذار در این شهرستان فعال است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار