دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا گلستان با بیان این که عشایر مرزداران ایران اسلامی هستند، گفت: بهسازی ۷۰ کیلومتر راه عشایری و تحویل ۳۰۰ پنل خورشیدی به عشایر گلستان انجام شده است.

بهسازی ۷۰ کیلومتر راه عشایری در گلستان/۳۰۰ پنل خورشیدی تحویل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سرهنگ ابراهیم مهقانی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: عشایر در احیای فرهنگ بومی تولید محصولات دامی و صنایع وابسته و امنیت بخشی در مرزها نقش منحصر به فردی را دارا بوده و رهبر معظم انقلاب عشایر را مرزداران ایران اسلامی نامید.

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا گلستان افزود: به همت قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا با دعوت از سپاه و مدیران دولتی و عشایری سه استان و نمایندگان عشایر سه بخش اکراد خراسان شمالی، تراکمه ترکمن صحرا و عشایر بخش کوهپایه شاهکوه و با پایش مسائل موجود و تشکیل هشت کارگروه تخصصی، مشکلات عشایر بررسی شد.

وی بیان کرد: در استان های گلستان و خراسان شمالی حدود ۲۵ هزار عشایر ییلاق و قشلاق کرده و تعداد ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر از این افراد، عضو عشایر گلستان بوده و در هشت شرکت تعاونی امور عشایری استان گلستان ثبت نام کرده اند.

مهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات عشایر، اضافه کرد: ترمیم و بهسازی ۷۰ کیلومتر از جاده های عشایری توسط راهداری، افزایش ۱۰۰ درصدی سهمیه آرد عشایر، تحویل به هنگام سوخت، موافقت با کوچ زود هنگام، تحویل ۱۹ تراکتور به عشایر، تحویل ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی و تحویل دو دستگاه آب شیرین کن در این راستا انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار