مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: اجرای برنامه های پیشگیری از گرد و غبار در 200 هزار هکتار از اراضی گلستان در کارگروه امور زیر بنایی، توسعه روستایی شهری مورد بررسی قرار گرفت.

اجرای برنامه های پیشگیری از گرد و غبار در 200 هزار هکتار از اراضی گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، جلسه کارگروه امور زیربنایی ،توسعه، روستایی، عشایری، شهری محیط زیست با حضور استاندار با رویکرد ارائه مطالعات در خصوص منشا یابی پدیده گرد و غبار و ارائه برنامه مقابله با آن برگزار شد.

محمدرضا کنعانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در رابطه با مباحث مطرح ‌شده در این جلسه گفت: در این جلسه در رابطه با کانون های داخلی گرد و غبار صحبت شد که 10درصد مساحت استان را در سه شهرستان گمیشان، آق قلا و گنبدکاووس شامل می شود.

وی افزود: صحرای قره قوم در کشور ترکمنستان با مساحت 54برابر استان گلستان کانون خارجی گرد و غبار شناسایی شده است.

کنعانی ادامه داد: برنامه دستگاه های اجرایی که برای مقابله با این موضوع در شهریور ماه مصوب شده بود بر اساس آیین نامه اجرایی باید در کارگروه زیر بنایی پیگیری شود تا دستگاه ها تکالیف خود را انجام دهند.

وی گفت: در این جلسه برنامه و مطالعات مجدد تبیین شد و در نهایت دستگاه هایی مانند جهادکشاورزی و منابع طبیعی که نقش عمده ای را در سطح 200 هزار هکتار از مساحت استان که درگیر پدیده گرد و غبار و فرسایش بادی دارند، گزارش اقدامات خود را ارائه دادند.

کنعانی گفت: در نهایت با دستور استاندار مقرر شد اجرای برنامه ها در این 200 هزار هکتار با اولویت 3 هزارهکتاری که شدت غبار ریزی بیشتری دارد اجرا شود و هر کاری که انجام می شود ارائه گزارش آن توسط دستگاه های زیربط در کارگروه زیربنایی انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار