مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از آبگیری تالاب آلاگل با تامین حق آبه این تالاب قبل از آبگیری سد دانشمند خبر داد.

آبگیری تالاب بین المللی آلاگل با تامین حق آبه

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با اعلام تامین حق آبه بین المللی آلاگل گفت: این تالاب مهم استان گلستان در وضعیت کم آبی و یکی از کانون‌های احتمالی ایجاد گرد و غبار بود که آبگیری شد.

وی ادامه داد: با استفاده از اعتبارات طرح حفظ و احیاء تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور مسیر ورودی آب به تالاب آلاگل لایروبی و با بارش‌های خوب دو روز اخیر، این تالاب در حال آبگیری است.

عبدوس گفت: لایروبی به موقع کانال آبرسان از سد دانشمند و هماهنگی‌های انجام شده با شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گلستان به منظور انتقال به موقع سیلاب‌های سطحی در پی بارش‌های اخیر، سیلاب را قبل از آبگیری سد دانشمند به سمت این تالاب گسیل داشته است.

عبدوس افزود: آخرین آبگیری این تالاب مربوط به تابستان سال 95 بوده و پس از آن به دلیل رسوبات بالای سیلاب و مسدود بودن کانال آبرسان، هیچ سیلابی به سمت تالاب جاری نشده بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با اعلام اینکه تالاب آلاگل در حال آبگیری شدن است، افزود: پس از آبگیری این تالاب، تمام تلاش خود را برای پیگیری و احیای حق آبه دو تالاب آجی گل و آلماگل خواهیم کرد.

‌تالاب‌های آلاگل، آلماگل، آجی گل از مجموعه تالاب‌های بین المللی کشور در دشت ترکمن صحرا، از مناطق مهم دیدنی استان گلستان است که سالانه طبیعت گردان و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار