مدیرکل محیط زیست گلستان خبرداد؛

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: احیای خلیج گرگان و تامین اعتبار برای مقابله با گرد و غبار از مهم ترین اولویت های محیط زیستی گلستان است.

احیای خلیج گرگان مهم ترین اولویت محیط زیستی گلستان

به گزارش گلستان 24، محمدرضا کنعانی اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه خلیج گرگان و همچنین مشکل گرد و غبار در گلستان نیازمند توجه هیئت دولت به این دو موضوع مهم هستیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه طرح جامع خلیج گرگان تصویب و برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ شده است، افزود: با توجه به اینکه ستاد ملی تالاب ها اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان را برای احیای خلیج گرگان تصویب کرده امیدوار هستیم تا رئیس جمهور به این موضوع توجه کند و هر چه زودتر این اعتبار را در اختیار ما قرار دهد.

کنعانی با بیان این که احیای تالاب ها و اقداماتی همچون بوته کاری برای جلوگیری از ریزگردها باید انجام شود، ادامه داد: تاکنون حدود ۷۰ هزار هکتار بوته کاری توسط محیط زیست در کنار تالاب آلاگل انجام شده است.

وی در رابطه با طرح مقابله با گرد و غبار هم اضافه کرد: این طرح در ستاد ملی و شورای برنامه ریزی مصوب و به دستگاه ها ابلاغ شده است تا دستگاه ها بتوانند تکالیف خود را انجام دهند و امیدواریم بتوانیم از اعتبارات سفر استفاده کرده و این چالش را حل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در حال حاضر مطالعات در ارتباط با پدیده ریزگردها در استان انجام شده و پهنه های وسیعی که مستعد گرد و غبار هستند، شناسایی شده اند.

وی افزود: بحث تجهیز دستگاه های اطفاء حریق هم توسط مدیریت بحران استان مورد پیگیری قرار گرفته و تلاش می کنند تا بتوانند یک بالگرد را برای استقرار دائم در استان تهیه و تجهیزات لازم از جمله ماشین آلات و ادوات بحران را برای اطفاء حریق جنگل های استان تامین کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار