شهردار گنبدکاووس:

شهردار گنبدکاووس گفت: جایگاه واقعی این شهر تاریخی را با مدیریت علمی، همراهی و همدلی شهروندان و استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان امر ارتقا خواهیم داد.

جایگاه گنبدکاووس با مدیریت علمی ارتقا می‌یابد

به گزارش گلستان 24، علی‌اصغر موسوی با بیان این که این شهر، ساختارهای یک زیست شهر را ندارد، افزود: میانگین سرانه سبز کشور به ازای هر نفر ۱۵ مترمربع بوده که این میزان در گنبدکاووس هفت مترمربع است.

وی تاکید کرد: تلاش داریم با احیای پنج هکتار از پارک هفت هکتاری داریوش، تغییر در ضوابط و مقررات ساخت و ساز با اجرای توسعه بام‌های شهری (ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام‌ها) و ارائه طرح‌ها و بسته‌های تشویقی و مسائل دیگر کمی این شرایط سرانه را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: باید فرهنگ ایجاد فضای سبز و افزایش سرانه آن را در بین مردم نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر راهکارهای کوتاه مدت زیست شهر در گنبدکاووس، بحث حفاظت از حریم رودخانه‌های درون شهری (گرگانرود و چهل‌چای) در دستور کار قرار دارد که اکنون فضای حاشیه رودخانه‌ها را آزادسازی کردیم و به منظور ایجاد رینگ سبز شهری، جاده سلامت در حال احداث است که بخشی از این جاده با مشخص شدن محدوده و محصور کردن آن به پارک بانوان تبدیل خواهد شد.

شهردار گنبدکاووس یادآور شد: برای احیا رینگ سبز شهری در مسیر در نظر گرفته شده، اقدامات خرید ۱۰ هزار اصله چنار در حال انجام است و در جاده سلامت مسیر دوچرخه‌ سواری هم ایجاد خواهد شد و در کنار این کارها، بازسازی پارک‌های موجود و توسعه و گسترش فضای پارکی با احداث پارک جدید در دستور کار قرار دارد.

موسوی ادامه داد: گنبدکاووس به لحاظ ساختاری و زیرساختی یک بنای فرسوده و کلنگی است که نیاز به بازسازی اساسی دارد اما متاسفانه مقدمات اولیه آن هم فراهم نیست و حتی مبلمان شهری مناسب‌سازی نشده، زیبایی خود را شهر از دست داده و پارک‌ها کیفیت مناسب را ندارند و وضعیت معابر این شهر مطلوب و قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: برای درمان وضعیت گنبدکاووس برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته‌ایم و چندی قبل برنامه پنج سال را در راستای سند افق چشم‌انداز توسعه شهری، تدوین و نهایی کردیم.

وی با بیان این که تلاش داریم تا کارها را به صورت علمی پیش ببریم، تصریح کرد: در این مسیر ارتباط خوب با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی برقرار کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار