اولین شهردار زن استان گلستان گفت که با هدف توسعه و بهبود فضای سبز، تلطیف هوا و افزودن به زیبایی‌های بصری، در یک سال گذشته سرانه فضای سبز مراوه‌تپه با اقلیم خشک و بیابانی به ۲ برابر افزایش یافت.

اولین شهردار زن گلستان: سرانه فضای سبز مراوه‌تپه ۲ برابر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ گلالک بیگی زاده روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون این شهر مرزی هفت هکتار فضای سبز دارد که چهار هکتار آن با غرس ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال زیتون و صنوبر در بخشی از بوستان ۱۶ هکتاری سردار سلیمانی ایجاد شد که نتیجه آن افزایش سرانه فضای سبز هر شهروند این شهر از ۳.۳ مترمربع به ۷.۷ مترمربع بود.

وی افزود: اقلیم خشک و بیابانی مراوه‌تپه با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد نیازمند توسعه فضای سبز است که براین اساس، آبیاری و مراقبت از فضای سبز و نهال‌های غرس شده به صورت مستمر و روزانه انجام می‌شود.

بیگی زاده غرس سالانه ۲ هزار اصله نهال در حاشیه معابر، میدان‌ها، بلوارها و چهار بوستان شهری و محله‌ای را از برنامه‌های شهرداری مراوه‌تپه برای توسعه فضای سبز شهری برشمرد و گفت: ترمیم روشنایی پارک شهر و تجهیز آن به مجموعه بازی استاندارد و آسفالت جاده سلامت بوستان سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌های امسال شهرداری است.

وی همچنین بودجه پیش بینی شده امسال شهرداری مراوه‌تپه را حدود ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:‌ پارسال بودجه مصوب شهرداری ۴۵ میلیارد ریال بود که با افزایش منابع درآمدی علاوه بر تحقق بودجه مصوب، ۳۱ میلیارد ریال هم درآمد بیشتر حاصل شد.

وی همچنین با اشاره به ورود بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در مراوه‌تپه گفت: اجرای برخی طرح‌های شهرداری از جمله ساماندهی ورودی شهر، کمک به تکمیل بوستان سردار سلیمانی و ساماندهی  پیاده‌روهای شهر به مساحت ۶ هزار مترمربع توسط این نهاد در سه سال آینده انجام می‌شود.

شهر مراوه‌تپه باحدود ۹ هزار نفر جمعیت و ۳۷۰ هکتار مساحت درمنتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار