پیش بینی 11 تقاطع غیرهمسطح در طرح ترافیک گرگان، کتابت قرآن کریم از سوی 30 خوشنویس بندرگزی، نمایش طنز شب به یاد ماندنی در سینما بهمن گرگان، حدود 90 یتیم تحت پوشش کارکنان خیر شرکت گاز، نخستین جشنواره پخت با کیفیت نان در گمیشان و برگزاری مانور زلزله در آق قلا

نگاهی به اخبار گوناگون از اقصی نقاط گلستان

به گزارش گلستان 24، رییس کمیسیون توسعه، عمران حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی شورای شهر گرگان گفت: بر اساس طرح جامع ترافیک گرگان 11 تقاطع غیرهمسطح در 11 نقطه شهری پیش بینی شده است که تا پایان سال 95 باید شش مورد آن اجرایی شود. 

سیدمحمد قدس مفیدی با اشاره به این که بررسی ترافیکی پروژه های زیرگذر دخانیات و گلشهر در دستور کار هفتادمین جلسه این کمیسیون قرار گرفته است، افزود: در ابتدای این جلسه معاون عمرانی شهرداری گزارشی از وضعیت مسیرهای جایگزین تعیین شده برای اجرای این دو پروژه ارایه کرد. 

وی ادامه داد: برای پروژه زیرگذر دخانیات به صیاد از دخانیات دوم به میناگل و به سمت ناهارخوران مسیر کمکی وجود دارد و برای پروژه گلشهر به ناهارخوران از مسیر قلعه حسن دوم به 30 متری رازی و از گلشهر به سی متری رازی مسیر قابل دسترسی وجود دارد. 

این عضو شورای شهر گرگان با بیان این که اعضای شورا بر ضرورت تعیین مسیرهای جایگزین و یا بازگشایی ها برای اجرای پروژه های عمرانی تاکید داشتند، اظهار داشت: با توجه به این که مسیر ناهارخوران محور گردشگری است نوع معماری پروژه های عمرانی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

رییس کمیسیون توسعه، عمران حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مصوب شد که اعلام طرح های عمرانی بالاتر از مبلغ 700 میلیون تومان قبل از انتشار اسناد مناقصه به شورا ارسال و بررسی و تصویب شود. 

*** 

سی نفر از خوشنویسان بندرگزی جزء سی قرآن کریم را کتابت کردند. 

این کتابت در سبک های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و خوش توسط خوشنویسان انجمن خوشنویسی بندرگز در امام زاده حبیب اله (ع) نوکنده انجام شد. 

این مراسم در راستای گسترش و ترویج فرهنگ دینی و تشویق هنرمندان به خلق آثار هنری با مضامین اسلامی و قرآنی برگزار شده است.

***

نمایش شب به یاد ماندنی به نویسندگی و کارگردانی مسعود طاهری راد از سوم مرداد ماه ساعت 21 در مجتمع فرهنگی سینمایی بهمن گرگان به روی صحنه می رود. 

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گلستان گفت: ایمان جهانگیری، هادی شیخی، رضا بلبلی، شیما عضدانلومطلق، مهدی کاویان، فرهاد بصیر، باران سلمانی، آرزو قاسمی و امیر نوده در این نمایش ایفای نقش می کنند. 

محمود خواجه نژاد به موضوع طنز اجتماعی در این نمایش اشاره کرد و افزود: شرایط ویژه ای نیز برای ادارات، ارگان ها و ... جهت تماشای نمایش در نظر گرفته شده است. 

*** 

فرماندار گمیشان از برگزاری نخستین جشنواره پخت با کیفیت نان با هدف آموزش و تشویق خبازان جهت ارتقای کیفیت نان در این شهرستان خبر داد. 

امانگلدی ضمیر اظهار کرد: این جشنواره با حضور 104 نفر از نانوایان این شهرستان 11 مرداد امسال برگزار خواهد شد. 

وی گفت: این جشنواره برای نخستین بار در گمیشان و با همکاری اتحادیه خبازان و ادارات صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان، استاندارد، اماکن عمومی نیروی انتظامی این شهرستان و نیز کارشناسانی از استانداری گلستان برگزار می شود. 

ضمیر اضافه کرد: برای انتخاب نان باکیفیت در روز جشنواره، هیات داورانی از اعضای کارگروه آرد و نان فرمانداری، اداره آموزش فنی و حرفه ای، دفتر امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران این شهرستان تشکیل شده است. 

وی تصریح کرد: برای انتخاب نان با کیفیت، معیارهایی توسط هیات داوران جشنواره مشخص شده است که ' یکنواختگی شکل نان، دارا بودن پوسته ظریف، یکنواختگی سطح زیرین نان، عاری بودن از هر گونه سوختگی و پارگی، داشتن ظاهر طبیعی مخصوص، راحت لقمه شدن نان، عاری بودن از افزودنی های غیربهداشتی، رعایت وزن چونه' از آن جمله است. 

فرماندار شهرستان گمیشان ساعت برگزاری این جشنواره را 10 تا 12 روز 11 مرداد اعلام کرد و یادآور شد: در روز جشنواره نانوایان باید نان هایی را که در نوبت صبح پخت کرده باشند را به هیات داوران ارائه دهند. 

ضمیر، گفت: با نظر هیات داوران به ده نفر از نانوایان برتر این جشنواره لوح سپاس و جوایزی نقدی اهداء خواهد شد. 

وی هم چنین از برنامه ریزی برای متحدالشکل کردن لباس نانوایان این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح با مشارکت بخش خصوصی به ویژه فعالان در عرصه تولید آرد و خمیرمایه منطقه انجام خواهد شد. 

*** 

در راستای توجه به ایتام و محرومین استان با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) تنی چند از کارکنان نوعدوست شرکت گاز گلستان حدود 90 یتیم را تحت پوشش و مساعدت مالی خود قرار دادند. 

در این حرکت خیرخواهانه ماهانه از حقوق تعدادی کارکنان خیر گاز گلستان مبالغی به صورت مستمر کسر و با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) به حساب ایتام تحت پوشش واریز می شود. 

*** 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان به نقل از یکی از بزرگان اهل معرفت گفت: توجه به پروردگار، کلید وصول به مقامات معنوی و شهود حق تعالی است. 

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی در بیست و ششمین سحرگاه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ذات اقدس الهی در حدیث قدسی فرمود من همنشین کسی هستم که در دلش به یاد من باشد. 

وی خاطرنشان کرد: از نبی مکرم اسلام (ص) روایت شده است، حق تعالی فرمود وقتی ببینم بیشترین کاری که بنده ام را مشغول کرده، توجه به من است، لذت او را در ذکر خودم قرار می دهم و در این صورت، او را عاشق خود و خود را عاشق او می کنم، در نتیجه پرده ها بین یکدیگر را بر می دارم. 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بر روی دل های ما پرده و حجاب قرار دارد گفت: با تفکر، توجه به پروردگار و اطاعت اوامر و نواهی وی، این پرده ها کنار می روند. 

آیت اله نورمفیدی در ادامه با بیان این که راه های وصل به پروردگار زیاد است، یکی از این راه ها را انجام تکالیف شرعی برشمرد و اظهار داشت: کیفیت، تعداد دفعات و جنبه های معنوی عبادات، انسان را به مقام وصل نزدیک می کند. 

وی، تفکر را یکی از راه های نزدیک شدن به ذات اقدس الهی دانست و تصریح کرد: هر چه انسان درباره عالم هستی، بی عیب و نقص بودن آن و عظمت پروردگار و پوچ بودن انسان در برابر او، فکر و تجزیه و تحلیل کند، به حق تعالی نزدیک می شود. 

امام جمعه گرگان با بیان این که توجه قلبی به پروردگار، یکی دیگر از راه های رسیدن به مقام وصل الهی است، اظهار داشت: بیدار شدن در سحرها، انجام تکالیف شرعی و توجه در عبادات را باید لطف پروردگار به خود بدانیم و باور داشته باشیم که او چنین شایستگی را در وجود ما قرار داده است. 


*** 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گستان گفت: باید کاری کنیم که پیامد انتخابات، تقویت سرمایه اجتماعی نظام باشد. 

حیدرعلی احمدی در جلسه کمیته امنیت انتخابات استان اظهار کرد: نظامی که مبتنی بر آرای مردم باشد، انتخابات در آن از گلوگاه های مهمی است که اگر بدرستی مدیریت شود انتخابات را به بستری برای تقویت نظام تبدیل می کند و اگر بدرستی مدیریت نشود، ممکن است آسیب هایی را متوجه نظام کند. 

رییس کمیته امنیت انتخابات استان در ادامه گفت: جلسات این کمیته فعلا هر دو هفته یک بار با حضور نمایندگان ثابت و تام الاختیار دستگاه های عضو شورای تامین و با حضور یکی از فرمانداران شهرستان های تابعه استان تشکیل می شود و آسیب های احتمالی انتخابات گذشته را مورد بررسی قرار می دهد. 

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان تحت مدیریت فرماندار مدعو جلسه نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و روند جاری امور مربوط به انتخابات مورد تبادل قرار می گیرد. 

***

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان اجرای صحیح و درست نظام حسابداری بخش عمومی (حسابداری تعهدی) را یکی از ابزار توسعه سلامت اداری و مالی دانست. 

داود طبرسا در ششمین جلسه ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاه های اجرایی که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد نظارت ذیحسابان بر مدیریت صحیح بودجه را حائز اهمیت برشمرد. 

وی با اشاره به این که نظارت بر اجرای بودجه در مراحل قبل از خرج و حین خرج بر عهده ذیحسابان دستگاه اجرایی می باشد ضمن یادآوری ماده 31 قانون محاسبات عمومی کشور، تطابق عملیات مالی با اهداف بودجه را از طریق اعمال مفاد موافقتنامه مورد تاکید قرار داد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان در ادامه از ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاه های اجرایی خواست: اهتمام ویژه ای جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش کارکنان حوزه های اداری و مالی دستگاه های اجرایی در زمینه پیاده سازی نظام حسابداری بخش عمومی و نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد داشته و در این راستا برنامه ریزی های مربوط به مسایل آموزشی و شرکت کارکنان در کارگاه های آموزشی را مد نظر قرار دهند. 

وی همچنین نظارت دقیق ذیحسابان در امور مالی و محاسباتی و رعایت آیین رفتار حرفه ای ذیحسابان را متذکر شد و رعایت کلیه قوانین و مقررات اداری و مالی، تعامل با مدیران دستگاه های اجرایی و همکاری و هماهنگی با دستگاه های نظارتی و رعایت نظم و انضباط اداری و مالی را مورد مطالبه قرار داد. 


***

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد: صدور پروانه های بهره برداری صنعتی استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 66/7 درصدی داشت. 

حسینقلی قوانلو اظهار کرد: در بهار امسال 25 فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تنها 15 فقره پروانه بهره برداری صادر شده بود رشدی 66/7 درصدی یافت. 

وی افزود: این تعداد پروانه با سرمایه گذاری 177 میلیارد ریال صادر شده که از این حیث نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حجم سرمایه گذاری پروانه ها 137 میلیارد ریال بود 29/2 درصد رشد داشته است. 

به گفته وی در سه ماهه نخست سال پیش صدور پروانه های بهره برداری صنعتی منجر به اشتغال 141 نفر شده بود که با رشدی 34/8 درصدی به 190 نفر در سه ماهه نخست امسال رسید. 

استان گلستان دارای حدود 900 واحد صنعتی فعال است که بیشتر در بخش صنایع کوچک فعالیت دارند. 


 

ارسال نظر

آخرین اخبار