رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: جسد یک قلاده پلنگ امروز پنجشنبه در منطقه جنگلی دره شمالی خدر اولیا شهرستان کلاله در شرق استان پیدا شد.

جسد یک قلاده پلنگ در جنگل‌های کلاله پیدا شد

به گزارش گلستان 24،محمود شکیبا اظهار داشت: ماموران محیط زیست در حال انتقال لاشه این پلنگ به اداره کل حفاظت محیط زیست استان هستند تا با انجام آزمایش و رادیولوژی علت مرگ را مشخص کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات اولیه جسد کشف شده متعلق به یک پلنگ جوان نر است.

به گزارش ایرنا، استان گلستان با اقلیم متنوع و مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و ۱.۹ میلیون نفر جمعیت؛ همزمان ساحل دریا، جنگل، کوهستان، دشت و کویر را با هم دارد و به همین دلیل از تنوع گیاهی و جانوری برخوردار است. 

این استان شمالی از معدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و طیف گسترده‌ای از پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

آهو، پلنگ، تشی، خرس قهوه ایی، خرگوش، حشره خورها، راسو، روباه، روباه ترکمنی، رودک، سمور جنگلی، سیه گوش، شوکا، شنگ، قوچ و میش، کل و بز، گراز، گربه پالاس، گرگ و مرال نیز از مهمترین گونه‌های جانوری این استان هستند که در زیستگاه‌های طبیعی آن از جمله در پارک ملی گلستان زیست می‌کنند.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره جای داده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار