رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از چهار مورد مشکوک اُمیکرون در استان، ابتلای دو مورد قطعی شد.

۲مورد قطعی اُمیکرون در گلستان

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا فاضل امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اعلام این خبر افزود: طی هفته‌های اخیر، وضعیت شیوع در استان تا حدودی ثابت مانده و در روز‌های اخیر قدری کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه همچنان وضعیت همه شهرستان‌های استان آبی است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۸بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی اضافه کرد: در طول هفته گذشته متاسفانه ۲نفر در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند بدون وقفه واکسیناسیون در استان گفت: تا کنون ۹۲درصد از جمعیت بالای ۱۲سال نوبت اول و ۷۸درصد نیز نوبت دوم را دریافت کرده اند.

دکتر فاضل خاطرنشان کرد: استقبال از تزریق نوبت سوم به رغم اهمیت آن، هنوز مطلوب نیست و فقط ۱۱درصد برای دریافت این نوبت مراجعه کرده اند.

علی محمد زنگانه، استاندار گلستان نیز با تاکید بر اینکه در کنار واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌ها نیز مهم است، گفت: مدیریت هوشمند به ویژه در ادارات و مراکز پر ازدحام، ضروری و اجباری است.

دکتر زنگانه گفت: در ادارات، حراست‌ها مسئول نظارت بر رعایت شیوه نامه‌ها هستند و با آن‌ها که رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

در این جلسه، برگزاری مسابقات کشتی با حضور ۳۰۰تماشاگر و مسابقات والیبال با ۴۰۰تماشاگر و به شرط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، موافقت شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار