دهیار روستای توحید گنبد کاووس:

دهیار روستای توحید ۲ با ارائه تصاویری از مکاتبات انجام شده برای انشعاب برق مدرسه روستا گفت: با وجود پیگیری‌های انجام شده در سال های اخیر مسوولان متولی همچنان از تامین انشعاب برق مدرسه خودداری می‌کنند.

مسوولان همچنان از تامین انشعاب برق مدرسه روستا خودداری می‌کنند

به گزارش گلستان 24، فرامرز لکزایی اظهار کرد: به آموزش و پرورش مراجعه می‌کنیم، می‌گویند وظیفه ما تامین معلم و آموزش دانش آموزان است، به اداره کل نوسازی مراجعه می‌کنیم، پاسخ می‌دهند ما فقط هزینه انشعاب را پرداخت می‌کنیم و تامین برق وظیفه اداره برق است.

وی افزود: به اداره برق مراجعه می‌کنیم می‌گویند چون مدرسه خارج از بافت روستا ساخته شده باید سازنده، هزینه شبکه و نصب تیر و تجهیزات را پرداخت کند. به فرماندار، بخشدار و نماینده مجلس نامه زدیم آنها نیز با نامه‌نگاری‌ خود خواهان رفع مشکل شدند اما همچنان از برقراری انشعاب برق مدرسه روستا خبری نیست.

لکزایی اضافه کرد: ۱۵ سال قبل هزینه ۲ عدد تیر برق و احداث شبکه جدید بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال بود اما این رقم اکنون به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

دهیار روستای توحید ۲ ادامه داد: احداث شبکه و انشعاب برق مدرسه بر عهده مسوولان متولی است اما نمی‌دانم چرا هیچ دستگاهی مسوولیت آنرا برعهده نمی‌گیرد. واقعا تامین مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال آنقدر زیاد است که سه دستگاه متولی نتوانند آن‌را بین خود تقسیم کنند و برای مدرسه روستا و حدود ۳۰ دانش آموزان آن انشعاب برق تامین نمایند؟

وی بابیان اینکه بیشتر اهالی ۳۰۰ نفره این روستا از اقشار آسیب پذیر هستند و توانایی مساعدت برای انشعاب برق مدرسه را ندارند، گفت: نبود برق در مدرسه سبب شده تا برخی اهالی فرزندان خود را برای تحصیل به روستای همجوار بفرستند ضمن اینکه تا زمستان سال گذشته با بخاری نفتی کلاس‌ها گرم می‌شد که به تازگی گازکشی آن به پایان رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار