شهردار گنبد:

شهردار گنبد گفت: برنامه سمپوزیوم ملی آجر اردیبهشت ماه در شهرستان گنبد با همکاری دانشگاه آزاد و با حضور نماینده یونسکو برگزار خواهد شد.

برنامه  سمپوزیوم  ملی آجر در گنبد برگزار می شود

علی اصغر موسوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گلستان 24،  اظهار کرد: این برنامه که یکی از مهم ترین رویدادهای کشوری به شمار می رود با حضور اقشار مختلف مردم و از جمله هنرمندانی که آثار حجمی با آجر انجام می دهند به مدت 15 الی 20 روز برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه گنبد قابلیت های بسیار زیادی در حوزه فرهنگی و تاریخی دارد ، توجه به توسعه امکانات رفاهی و امور شهری برای جذب گردشگران و مسافران مورد توجه شهرداری قرار گرفاه است.

موسوی گفت: در حال حاضر زیر ساخت هایی که امکان حضور مسافر و کردشگر را در این شهرستان مهیا کند ضعیف است و در نظر داریم با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی امکاناتی چون هتل، متل، رستوران ، اقاماتگاه های بومگردی، توجه بیشتر به فضای سبز و مبلمان شهری را به انجام برسانیم .

وی افزود: معافیت 100د رصدی عوارش از جمله تسهیلاتی است که شهرداری برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است و برای بحث ایجاد امکان های بومگردی 160 هکتار زمین از منابع طبیعی برای اجرای این طرح گرفته شده است تا دهکده گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی به انجام برسد.

شهردار گنبد در رابطه با برداشته شدن داربست های بنای تاریخی آجری میل گنبد هم گفت: با توجه به اینکه بناهای تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی است اما چندین بار برای اتمام کار ترمیم بنا و برداشته شدن داربست های دور آن مذاکره کردیم اما هنوز نتیجه بخش نبوده است .

وی افزود: تصمیم های جدی برای زیباسازی محوطه دور بنای تاریخی میل گنبد د اریم که با برداشته شدن داربست ها به سرعت اجرائی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار