رییس پلیس راهور گلستان خبرداد؛

رییس پلیس راهور گلستان از افزایش ۱۱ درصدی تصادفات درون شهری استان خبرداد.

افزایش۱۱درصدی تصادفات درون شهری گلستان/راکبان موتور در صدرمجروحان

به گزارش گلستان 24، سرهنگ عباس مهاجر بسطامی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۹ ماه نخست سال تعداد تصادفات درون شهری گلستان نسبت به سال گذشته هفت فقره بیشتر بوده و رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی افزود: تعداد جانباختگان در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته ولی در تعداد مجروحان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشتیم.

رییس پلیس راهور گلستان ادامه داد: در مجموع تصادفات استان گلستان ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در تصادفات درون شهری ما هر چهار روز یک نفر فوت می شوند، روزانه ۱۱ نفر مجروح می شوند و به طور میانگین ۵۰ مورد خسارتی داریم.

بسطامی با بیان اینکه بیشترین تصادفات به علت عدم توجه به جلو است، افزود: یکی از عمده ترین موارد که باعث کاهش توجه رانندگان می شود مربوط به استفاده از تلفن همراه است به طوری که از هر چهار راننده یک نفر در حال مکالمه با تلفن همراه است.

وی تصریح کرد: آمار فوتی ها در شهرهای گرگان، مینودشت و مراوه تپه افزایشی و در سایر شهرها کاهشی است.

بسطامی همچنین میزان آمار مجروحان را در شهرهای بندر گز، بندرترکمن، گمیشان، رامیان و مراوه تپه افزایشی و در سایر شهرها کاهشی اعلام کرد.

رییس پلیس راهور گلستان اذعان کرد: ۲۰ درصد افرادی که جان خود را از دست دادند رانندگان وسایل نقلیه، ۵۵ درصد سرنشینان موتور سیکلت و ۲۵ درصد مربوط به عابران پیاده رو است.

بسطامی ادامه داد: ۲۰ درصد مجروحان مربوط به رانندگان خودرو، ۵۳ درصد راکبان موتورسیکلت، ۳۵ درصد عابرین پیاده و دو درصد شامل دوچرخه سواران هستند.

وی با بیان اینکه استان گلستان جزء ۱۵ استان اول آسیب دیده در بحث موتورسوران است از عموم مردم درخواست کرد تا با رعایت قوانین و فرهنگ درست رانندگی جلو صدمات جبران ناپذیر ناشی از استفاده نادرست از این وسیله نقلیه را بگیرند.

بسطامی نزدیک بودن شهرهای استان به هم، دسترسی آسان را علت استفاده زیاد از موتورسیکلت در استان دانست و افزود: متاسفانه اغلب کسانی که از موتورسیکلت استفاده می کنند فاقد کلاه ایمنی، بیمه نامه و گواهی نامه هستند و افراد قانون گریزی هستند که معمولاً سرعت مجاز را رعایت نکرده و حوادث جبران ناپذیری به بار می آورند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار