رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: تصادفات منجر به فوت در حوزه شهری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان گلستان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

 تصادفات فوتی در استان گلستان ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش گلستان 24 ؛ سرهنگ ایوب شرافتی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: تعداد افراد فوت شده در تصادفات شهری در استان گلستان در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته و تعداد افراد مصدوم شده در تصادفات جرحی شهری در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل برابر است.

وی افزود: شهرستان گرگان در مرکز استان با 42 درصد افزایش تعداد افراد فوتی در تصادفات شهری رتبه نخست و شهرستان‌های آزادشهر و علی‌آبادکتول نیز در جایگاه دوم و سوم به لحاظ افزایش تعداد افراد فوتی در تصادفات را کسب کردند.

رئیس پلیس راهور استان گلستان بیان داشت: عدم رعایت حق‌تقدم و عدم توجه به جلو در زمان رانندگی 2 عامل مهم حوادث ترافیکی بوده و 65 درصد تصادفات شهری منجر شده و فراوانی علل حوادث را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه محور ناهارخوران یکی از محورهای پرترافیک مرکز استان است، ادامه داد: محور ناهارخوران یک محور توریستی و مهمان‌پذیر است اما متاسفانه برخی مواقع به سبب سرعت بالا رانندگی و عدم رعایت قوانین رانندگی شاهد تصادفات مخاطره‌آمیز در این محور هستیم.

سرهنگ شرافتی گفت: 62 دستگاه دوربین برای ثبت تخلفات رانندگی و سرعت بالا در حین رانندگی در شهر گرگان نصب شده که از این تعداد 2 دوربین در محور ناهارخوران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه راهنمایی رانندگی با رانندگان متخلف در این محور برخورد قانونی می‌کند، یادآور شد: گاهی اوقات در شب‌ها شاهد برگزاری پیست مسابقه رانندگی در این مسیر هستیم که با همکاری دستگاه قضایی و دستور کتبی از مقام قضا با این گونه رانندگان که تعداد آنها نیز اندک است برخورد قانونی و قاطع می‌‎کنیم، ضمن اینکه طرح‌های ویژه‌ای برای افرادی که منجر به حوادث مخاطره‌آمیز می‌شوند، انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان، انسان، راه و وسیله نقلیه را 3 عامل حوادث ترافیکی دانست و گفت: با توجه به افزایش تعداد خودرو و همچنین تعداد افراد که روزانه گواهینامه رانندگی دریافت می‌کنند، زیرساخت‌ها و معابر ما نسبت به افزایش وسایل نقلیه و رانندگان جدید تناسب نداشته و در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: عامل انسانی مهمترین عامل در ایجاد حوادث ترافیکی است و رانندگان باید در حین رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی واقف باشند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار