رییس پلیس راه استان گلستان:

رییس پلیس راه استان گلستان گفت: براساس گزارش‌ها و تجربیات، میزان تصادف در محورهای دارای روشنایی نسبت به محورهای فاقد روشنایی، کمتر است.

وقوع تصادفات در محورهای دارای روشنایی کمتر است

به گزارش گلستان 24، سرهنگ علی عبدی  اظهار کرد: در محورهای تاریک به سبب نبود تسلط راننده به مناطق پیرامونی و شعاع دید اندک، امکان تصادف و بروز حادثه افزایش می‌یابد در حالی که روشنایی، احاطه راننده به سایر خودروها و موانع احتمالی و عابران پیاده را افزایش می‌دهد.

وی افزود: از نظر پلیس باید همه جاده‌ها از روشنایی کافی برخوردار باشند اما اگر به سبب محدودیت‌های مالی این امر میسر نیست باید حداقل در محورهای اصلی که از مراکز جمعیتی و سکونتگاه‌ها عبور می‌کند، روشنایی کافی وجود داشته باشد.

عبدی گفت: آمارهای موجود بیانگر آن است که بیشترین سوانح حدود ساعت ۱۶ الی سه بامداد اتفاق می‌افتد یعنی علاوه بر افزایش تردد، تاریکی هوا هم در افزایش سوانح نقش دارد.

وی بر ضرورت توجه به بیشتر به چالشهای این بخش تاکید کرد.

رییس پلیس راه استان گلستان یادآور شد : تراکم جمعیت بویژه استقرار روستاها و شهرها در حاشیه راه ها در سرزمین گلستان وضعیتی در جاده های این استان بوجود آورده که ترددهای زیادی از عابران پیاده را در حاشیه مسیرها رقم زده است؛ امری که در تاریکی شب نیاز به روشنایی بویژه در راه های پرتردد را دو چندان می کند.

سرهنگ علی عبدی اضافه کرد: گلستان از نظر کشته شدگان عابران پیاده برون و درون شهری در کشور وضعیت بغرنجی دارد و عمده این تصادفات در تاریکی شب اتفاق افتاده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار