رئیس پلیس راه گلستان خبر داد:

رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان گلستان ۳۱ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۳۱ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های استان گلستان

به گزارش گلستان 24، سرهنگ علی عبدی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار وقوع تصادفات در محورهای استان اظهار داشت: آمار کشته‌ها و مجروحان در تصادفات امسال در مجموع 45 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 31 درصد در تصادفات  فوتی کاهش داشته‌ایم  و درمجروحان هم 14 کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم که در مجموع حدود 45 درصد می‌شود.

رئیس پلیس راه استان گلستان تاکید کرد:عدم رعایت حق تقدم، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو علت بیشتر تصادفات در این مدت بوده است که رعایت این نکات می‌تواند سبب کاهش آمار در استان شود.

وی به رانندگان وسایل و ادوات کشاورزی هم چند توصیه داشت و گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان و کشاورزی بودن استان گلستان، رانندگان این وسایل باید شرایط و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

عبدی تصریح کرد: استفاده از جاده بین مزارع برای حمل بار مهم‌ترین توصیه ما به آنهاست و درصورت نداشتن جاده بین مزارع از شانه خاکی جاده استفاده کنند.

رئیس پلیس راه استان گلستان تاکید کرد: چون وسایل و ادوات کشاورزی سرعت پایینی دارند، این کار سبب می شود تصادفات در استان کاهش یابد.

وی افزود: استفاده از تابلوهای شبرنگ  و برچسب در انتهای دنباله‌بندها توصیه دیگر ما به کشاورزان است.

عبدی از رانندگان وسایل کشاورزی خواست قبل از رانندگی و حمل بار حتما از سلامت سیستم روشنایی وسایل خود مطمئن باشند.

رئیس پلیس راه استان گلستان همچنین به رانندگان توصیه کرد: از حمل با بیش از اندازه استاندارد خودداری کنند تا مشمول جرائم رانندگی نشوند و همچنین رانندگان این وسایل مقررات راهنمایی و رانندگی را همانند دیگر رانندگان رعایت کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار