معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حضرت زینب (س) پرچم دار حماسه و جهاد تبیینی است و در حالی که امویان مردم را از مسیر ولایت دور کرده بودند، شجاعانه به روشنگری پرداخت.

حضرت زینب (س) پرچم دار حماسه و جهاد تبیینی است

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام رضا دیلمی ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب (س) اظهار کرد: سخن از بانویی است که هم دختر و هم مادر شهید و هم عمه شهید است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: بانوی با کرامتی که لحظات مهمی را در تاریخ شاهد بوده، بانویی که از دوران کودکی تا زمان رحلت در خاندان نبوت و وحی بزرگ و تربیت شده است.

وی بیان کرد: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در مکتب تعالی بخش امیرمومنان (ع) و حضرت زهرا (س) علوم آسمانی را فرا گرفته و بعد از آن در کنار دو امام بزرگوار به مبارزه با انحرافات و بی عدالتی‌ها پرداخته است.

دیلمی ادامه داد: در واقعه خونین عاشورا در کنار امام زمان خود به مجاهدت پرداخته و بعد از آن در دوران سخت اسارت در شهرهای کوفه و شام با آن سخنرانی‌های علی گونه پایه‌های سلطنت حکام اموی را به لرزه در می‌آورد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از جمله ویژگی‌های حضرت زینب (س)، عبودیت و تقوا، علم و فضیلت، شکوه مادری و تربیت فرزند، دفاع از ولایت و امامت و مقابله با طاغوت است.

وی اضافه کرد: حقیقتاً مسلمانان به ویژه بانوان از این بانوی با کرامت باید درس بگیرند و اینکه از درون خانواده تا درون اجتماع چگونه یک بانو می‌تواند اثرگذار و تعالی بخش باشد.

دیلمی بیان کرد: سه ویژگی مهم را در سیره و زندگی حضرت زینب (س) به وضوح می‌بینیم که شامل عبودیت، تقوا و حجاب، صبر و مقاومت و در مرتبه بعدی جهاد تبیینی و تشریح واقعه عاشورا و اهداف آن است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امام سجاد (ع) می‌فرمایند، در شب عاشورا عمه ام پیوسته در محراب عبادت ایستاده بود و نماز و نیایش داشت و اشک می‌ریخت و این نشان می‌دهد که نماز شب این بانوی بزرگوار در شب اسارت هم ترک نشد.

وی با بیان اینکه ایشان عقیله بنی هاشم بوده و در اوج علم و فضیلت است، اضافه کرد: حضرت زینب (س) پرچم دار حماسه و جهاد تبیینی است و در اوج شجاعت و صلابت در حالی که امویان با جنگ ادراکی و با کمک جریان نفاق و نفوذ و با ایجاد شبهه و انحرافات عقیدتی مردم را از مسیر ولایت و امامت دور کرده بودند، شجاعانه و مجاهدانه و مخلصانه و مومنانه به روشنگری می‌پرداخت و پیام عاشورا را به گوش همگان رساند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار