معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که انقلاب اسلامی ما برگرفته از گفتمان عاشورا است، گفت: نقش تحقق یافتن گفتمان عاشورا توسط ذاکران بر هیچکس پوشیده نیست.

انقلاب اسلامی ما برگرفته از گفتمان عاشورا است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24،  حجت الاسلام رضا دیلمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای عالی ستایشگری استان اظهار کرد: هیچ مبنای عقلانی و هیچ مبنای فلسفی، بدون بهره گیری از عنصر عاطفه و ایمان قلبی تبدیل به رویش نمی شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: مدح و ستایشگری اهلبیت عصمت و طهارت (ع) در حقیقت برانگیختن عواطف پاک به کمک خرد و اندیشه است.

وی با بیان این مطلب که مداحی و ستایشگری اهلبیت عصمت و طهارت (ع) در امتداد معرفت افزایی و بصیرت افزایی است، گفت: اهلبیت عصمت و طهارت (ع)، مبلغ دین، مبلغ جامعه و مصداق بزرگ جهاد فی سبیل الله است و کار بزرگی که انجام می دهند.

دیلمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما برگرفته و ریشه اش در گفتمان عاشورا است، افزود: نقش مدح و ستایشگری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نقش تحقق پیداکردن امتداد گفتمان عاشورا توسط ذاکران بر هیچکس پوشیده نیست و نقش آنها در مدیریت هشت سال دفاع مقدس، نقش بی بدیل و بی نظیری بود.

وی اضافه کرد: امروز بحث سیر حرکتی ستایشگران و ذاکرین اهلبیت عصمت و طهارت (ع) یکی از مباحث بسیار مهمی است و مورد توجه مقام عظمای ولایت قرار گرفته است و جزء مطالبات ایشان است که ارتباط صمیمی بین ستایشگران و مداحان اتفاق بیفتد و این ارتباط دوسویه در امتداد گفتمان انقلاب و تحقق بخشیدن مولفه های مهم اسلام ناب از موضوع بسیار مهم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه با اشاره به بحث روضه خوانی و مدیحه سرایی در سیره اهل بیت (ع) و حضرات معصومین (ع) گفت: با توجه به جنگ اداراکی و شناختی که امروز درگیر آن هستیم قطعاً نقش ستایشگران اهل بیت عصمت، خطیرتر است.

دیلمی خاطرنشان کرد: سال گذشته انتخابات کانون مداحان انجام شد و بر اساس سرفصل های جدید یک تشکل دیگر به نام شورای عالی ستایشگری استان در مجموعه کانون مداحان اضافه شد و اعضای شورای عالی ستایشگری به پیشنهاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و تایید سازمان تشکل های دینی از میان پیشکسوتان و بزرگان جامعه ستایشگری استان انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به شرح و وظایف شورای عالی ستایشگری استان گفت: این شورا بالاترین مرجع سیاستگزاری و رسیدگی به تخلفات و اختلافات جامعه ستایشگری در هر استان است.

دیلمی یادآور شد: جلسات این شورا به صورت فصلی برگزار می شود و اینکه این شورا می تواند در صورت موافقت اکثریت، فرد یا افرادی را اضافه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار