مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان:

مدیر کل بحران استانداری گلستان گفت: مشکل خلیج گرگان فقط با تعهدات استانی رفع نمی شود و نیازمند تخصیص بودجه مصوب شده برای احیاء است.

مشکل خلیج گرگان فقط با تعهدات استانی رفع نمی شود

رسول حسام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گلستان 24 اظهار کرد: مقیاس احیای طرح خلیج گرگان بسیار بزرگ است و نیازمند تخصیص بودجه ای است که برای آن در نظر گرفته شده و مصوب شده است اما جای تامل دارد که چرا این بودجه با توجه به وضعیت حساس خلیج هنوز به آن تخصیص نیافته است.

وی افزود: معضل خشکسالی خلیج گرگان علاوه بر ایجاد مسائل زیست محیطی مسائل انسانی را به دلیل وجود ریز گردهای نمکی، از بین رفتن آبزیان و تهدید های اکوسیتمی محیط زسیتی و برخی آلودگی ها در پی دارد که باید به طور اساسی مورد توجه قرار گیرد.

حسام ادامه داد: از سوی دیگر چنانچه کانال های منتهی به خلیج لایروبی نشوند ممکن است بار دیگر همچون سال 98 به دلیل بارش های شدید و گرفتگی کانال ها باردیگر  شاهد پدیده سیل زدگی و زیر آب رفتن شهرهای نزدیک خلیج باشیم.

وی افزود: به شدت نیازمند تخصیص سریع بودجه مصوب شده برای لایروبی کانال ها و رَسیدن آب به خلیج گرگان هستیم و هر روز که بگذرد عمق این فاجعه وهزینه احیای آن بیشتر  خواهد شد.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار