رییس اداره بهزیستی:

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس گفت: ۳۰ هزار نفر در گنبدکاووس به عنوان جامعه هدف به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در ۸۱ مرکز غیر دولتی و یک مرکز اورژانس اجتماعی و یک نمایندگی خدمات بهزیستی در اینچه برون بهره مند می‌شوند.

۳۰ هزار نفر در گنبدکاووس به عنوان جامعه هدف از خدمات بهزیستی بهره مندند

به گزارش گلستان 24، مسلم نوروزی اظهار کرد: ۷۸ مرکز غیردولتی زیر نظر بهزیستی در این شهرستان در حوزه‌های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی به جامعه هدف خدمات رسانی می‌کنند. 

وی افزود: این خدمات در حوزه توانبخشی در چهار مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان، افراد با مشکلات جسمی و حرکتی، عقب مانده ذهنی و بیماران اعصاب و روان و ۱۱ مرکز روزانه برای افرادی با معلولیت‌های مختلف ارائه می‌شود.

نوروزی افزود: همچنین در حوزه اجتماعی ۲ مرکز و سه موسسه خیریه به دختران و پسران سه تا ۶ سال و ۶ تا ۱۲ سال به عنوان فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی در گنبدکاووس به صورت شبانه روزی خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهند.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس از فعالیت ۴۵ مرکز در حوزه پیشگیری خبر داد و گفت: افراد متقاضی با مراجعه به ۲۶ مرکز مشاوره، هشت موسسه کاهش آسیب و ۲ مرکز ترک اعتیاد به عنوان کمپ‌های شبانه روزی و هفت مرکز ترک اعتیاد روزانه و ۲ مرکز ژنتیک خدمات روانی، مراقبتی و درمانی را دریافت می‌کنند.

نوروزی با اشاره به برون سپاری بخشی از وظایف سازمان بهزیستی به بخش غیردولتی، اظهارداشت: ۱۳ مرکز مثبت زندگی در گنبدکاووس فعالیت‌هایی از جمله تشکیل پرونده، ثبت درخواست مددجویان در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی و بازدید از منازل مددجویان را ارائه می‌دهند و با توجه به زمان بندی تعریف شده روز به روز سطح خدمات دهی این مراکز افزایش می یابد.

وی افزود: ۳۰ هزار نفر در گنبدکاووس به عنوان جامعه هدف به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در ۸۱ مرکز غیر دولتی و یک مرکز اورژانس اجتماعی و یک نمایندگی خدمات بهزیستی در اینچه برون بهره مند می‌شوند.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس ادامه داد: بخش غیردولتی در حال تاسیس سه مرکز روزانه و شبانه روزی اعصاب و روان و خانه کوچک معلولان ذهنی ویژه دختران بالای ۱۴ سال در شهرستان است.

نوروزی ادامه داد: همچنین با توجه به تاکید سازمان برای گسترش سطح خدمات با همکاری خیران و بخش غیردولتی، به تازگی برای راه اندازی مرکز شبانه روزی فرزندان تحت سرپرستی و مرکز روزانه کودکان خیابانی در حوزه اجتماعی فراخوان داده شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان فعلی اداره بهزیستی شهرستان ۵۵ سال قدمت دارد و فضای آن فرسوده و غیرمقام است و گفت: برای احداث ساختمان جدید این اداره در پنج طبقه حداقل به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید از محل منابع ملی و استانی تامین شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار