مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برنامه های متنوعی با موضوعات قرآنی از جمله هفت جشنواره از نهم تا شانزدهم اسفند ماه در"هفته قرآن و عترت" برگزار می شود.

۷ جشنواره قرآن و عترت در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، محمد رعیت روز چهارشنبه در نشست خبری هفته قرآن و عترت گلستان در سالن اجتماعات این اداره کل اظهار کرد:  برگزاری جشنواره های فرهنگی، قرآنی و هنری با موضوعات و مفاهیم خانواده، سبک زندگی ایرانی و اسلامی با تاکید بر سیره پیامبر اکرم (ص)، فرهنگ عفاف و حجاب، مکتب مقاومت شهید سلیمانی و نماز و نیایش در هفته قرآن و عترت به میزبانی استان انجام می شود.

وی اظهارداشت: در هفته قرآن و عترت برنامه های متنوعی چون حفظ و قرائت و نغمات قرآنی، کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی، کرسی های تلاوت و تفسیر، همایش علمی، حمایت و رونمایی از مقالات و پایان نامه ها و کتب قرآن و عترت، یادواره شهدای قرآنی، اکران فیلم های قرآنی، اجرای نمایش های خیابانی، رونمایی از المان های قرآنی، نمایشگاه قرآن و عترت، تجلیل از فعالان قرآنی، نشست کارگاه های تربیتی و آموزشی و هنری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این هفته نمایشگاه قرآن و عترت با غرفه های بسیاری از جمله مشاوره قرآنی و سبک زندگی اسلامی؛ محصولات قرآنی با رویکرد کودکان و نوجوان؛ معرفی و عرضه بازی های مرتبط سالم برای قشر کودک و نوجوان؛ پژوهش ها، کتب و مقالات قرآنی استان؛ معرفی و نسب نرم افزارهای قرآنی؛ ایثار، شهادت، نماز و نیایش؛ غرفه نوجوانان و جوانان قرآنی و غرفه فروش و ارائه کتاب ها در تالار فخرالدین اسعد گرگانی از نهم تا شانزدهم برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: محافل و کرسی های تلاوت و کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی متمرکز در گرگان، نهم اسفندماه، شب بعثت در امامزاده عبدالله (ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و قرائت قاریان ممتاز بین المللی برگزار می شود.

رعیت بیان کرد: جشنواره های شعر و ادبیات در شهرستان کردکوی، فیلم کوتاه و مستند در شهرستان علی آباد کتول، نقاشی به میزبانی مینودشت، نمایش در گنبد و رسانه ای و مطبوعات متمرکز در مرکز استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره های قرآنی، فرهنگی و رسانه ای قرآن و عترت علاقه مندان در موضوعات مختلفی چون نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی، شعر، نمایش، فیلم نامه نویسی، فیلم مستند کوتاه، موشن گرافی و پادکست می توانند تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ آثار خود را به آدرس golestan.farhang.gov.ir ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: همزمان در هفته قرآن و عترت، اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی مصادف با ۲۸ رجب در ۱۱ اسفندماه در استان با حضور علمای شیعه و اهل سنت برگزار خواهد شد که میزبان قاریان بین المللی کشورهای مختلفی همچون نیجریه، ترکمنستان، سنگال، ترکیه، روسیه، قرقیزستان، اندونزی، تایلند، پاکستان، هند، عراق و افغانستان شرکت کننده در این جشنواره است.

رعیت افزود: از حضور یک هفته ای قاریان بین المللی در ۱۵ محفل قرآنی استان در شهرها، روستاها و نقاط مرزی استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این اختتامیه از خدمات قرآنی چهره شاخص قرآنی گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه استان به صورت رسمی تجلیل و در ویژه نامه ای از زندگی ایشان رونمایی می شود.

وی تصریح کرد: در روز دوشنبه نهم اسفندماه هم در ویژه برنامه ای از نخبگان جوان و نوجوان قرآنی استان با بخش اصلی وحدت آفرین به صورت متمرکز در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبد با حضور علمای اهل سنت تجلیل و تقدیر می شود.

رعیت گفت: گلستان از معدود استان هایی بوده که هفته قرآن و عترت ستادی با همکاری دستگاه های مختلف کنار هم از جمله جامعه المصطفی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، مرکز بزرگ اسلامی، سپاه میزبانی می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: هفته قرآن و عترت با اهداف بسیاری از جمله تقویت گفتمان و هویت ایرانی- اسلامی در سطوح مختلف جامعه، شناسایی استعدادها و دستاوردهای قرآنی استان، توانمندسازی، شبکه سازی فعالانه قرآن و عترت، هم افزایی، ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین دستگاه های فرهنگی استان پایه ریزی شده تا برمحورهای عملیاتی گام بر داشته شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۵۰ مرکز قرآنی و چهار هزار فعال قرآنی در استان مشغول فعالیت هستند که با عضویت در صندوق اعتباری فرهنگ و هنر از حمایت های مادی و معنوی آن از جمله خدماتی چون بیمه تکمیلی، هنر کارت و یارانه ها بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: با پیگیری مردم و اصحاب رسانه گلستان ظرفیت پایتخت قرآنی شدن را دارد ولی در حال حاضر فاصله است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار