خداوند زن و مرد را از یک گوهر آفرید تا مونس و همدم هم باشند و خداوند زن را فقط برای لذت مرد و بالعکس نیافرید بلکه آن ها را آفرید تا از وجود هم لذت ببرند . می خواهم در مورد ازدواج های مکرر بعضی از آقایا ...

رواج پدیده چند همسری در ترکمن صحرا و یک سوال؟

به گزارش گلستان24، خداوند زن و مرد را از یک گوهر آفرید تا مونس و همدم هم باشند و خداوند زن را فقط برای لذت مرد و بالعکس نیافرید بلکه آن ها را آفرید تا از وجود هم لذت ببرند .
می خواهم در مورد ازدواج های مکرر بعضی از آقایان ( آن های که تا پولشان زیاد شد دنبال زن گرفتن می افتند ) و مشکلاتی را که اگر این ازدواج ها در جامعه رواج پیدا کند ، پیش خواهد آمد، ( که متاسفانه رواج پیدا کرده است ) صحبت کنم.
ازدواج کار خلاف شرعی نیست و هر کس با هر که دوست دارد می تواند ازدواج کند و داشتن چهار زن هم کار خلاف شرعی نیست ( به قول خودشان ! ) ، ولی آیا خوب است؟ آیا یک مرد می تواند چهار زن را اداره کند ، مسائل اقتصادی را نمی گویم ، مسائل رفتاری و … را می گویم. آقایان (ایکس X ) نگویید پیامبر این کار را کرد و هفت زن در یک زمان داشت . اولا: پیامبر ، عادل بود . ثانیا: محیطی که پیامبر زندگی می کرد با محیط و فرهنگی که اکنون هست کاملا تفاوت دارد. ثالثا : پیامبر برای محکم کردن روابط خود ، با دختران سران قبایل ازدواج می کرد که همه بیوه بودند بجز حضرت عایشه . رابعا : در زمان پیامبر بعلت شهادت مردان در جنگ ها زنان زیادی بیوه می شدند و پیامبر به عنوان سرپرست با آن ها ازدواج می کرد ، که سرپرستی آن ها را بکند . خامسا : ازدواج های پیامبر بعد از فوت زن اول ایشان حضرت خدیجه بود. و دلایل دیگر که اینجا مجال بحث در مورد آن ها نیست.
بگویید کدامیک از ازدواج های شما آقایان این دلائل را دارد.
آقایانی که چند زن دارید و چندین زن را طلاق داده اید ، و آخرین زنانی را که مثلا به همسری گرفتید متاسفانه دختران باکره ای هستند که زیر۲۰ سال سن دارند . آیا یک دختر ۱۷ یا ۱۸ ساله در این زمان با این محیط فرهنگی بسته ای که در میان روستا های صحرا هست ، که در خانه بر خلاف پسران زیاد آزاد نیستند و حتی از تحصیل علم هم در بعضی از روستاها محروم هستند ، می توانند تصمیم درست را اتخاذ نمایند . بگذریم ، پدران آن ها در مورد ازدواج که امر مهمی هست ، حتی در بعضی موارد با آن ها مشورت هم نمی کنند. و نظرات آن ها را هم جویا نمی شوند.
آقایان به سن خودتان بنگرید ، سخنم بیشتر با شما ۴۰ ساله ها، ۵۰ ساله ها، ۶۰ ساله یا بیشتر از آن ، فکر می کنید چند سال دیگر زنده باشید . حال اگر فرض کنیم که این زنان و آخرینشان را طلاق ندهید ، بعد از مرگ شما ، سه یا چهار زن بیوه می شوند و آخری هم که خیلی جوان هست نیز بیوه می ماند.
آقایان خودتان را در نظر بگیرید ، آیا شما دختر جوان خودتان را به یک پیرمردی که پول دارد ، اعتبار دارد ، متدین هم هست ، آیا می دهید ؟ پیرمرد ، بالای پنجاه سال دارد و دختر شما ۲۰ سال بیشتر ندارد ‌، حدود ۳۰ سال ، اختلاف سنی ، واقعا صادقانه جواب دهید ، آیا این کار را می کنید ؟ به هر گونه ای حساب کنیم این دو نفر به هم نمی خورند و نه فقط شما آقایان عزیز ، بلکه هیچ کس دیگری که شعور به اندازه کافی دارد ، این کار را نمی کند . چون این دو نفر از تمامی جهات با هم تضاد دارند . یکی جوان است و دوست دارد مثل جوان ها باشد و دیگری پیر و اصلا نمی تواند مثل جوان ها باشد ( هر چقدر هم ادای جوان بودن را در بیاورد) . یکی جوان است و میل جوانی زیادی دارد و دیگری پیر و کفاف جوان را نمی کند ، واین ممکن است مشکل ساز شود. و خیلی از مسائل پیش می آید مانند سلیقه ها ، دوستان ، پذیرش رسوم و آداب و سنن مختلف و …. . در کل می خواهم بگویم که این دو نفر تفاهمی با هم ندارند.
حال فرض کنیم اگر پیرمرد ۸۰ سال عمر کند ( در ست است که زمان مرگ را خداوند تعیین می کند و هیچ کس نمی داند که چقدر عمر خواهد کرد ) و زن جوان مثلا ۳۵ ساله با دو یا سه بچه ی یتیم ، باقی می ماند ، بیوه ! و او باید ازدواج کند که بیشتر زن ها این کار را نمی کنند . یا ممکن است به راه انحراف کشیده شود که اکنون هم در جامعه ما عده ی آنها کم نیست . باز جنبه ی مثبت را نگاه می کنیم فرض کنیم که ازدواج می کند ، با چه کسی ؟ دو باره بای با یک پیرمرد دیگر که یا زنش مرده یا پول دار است ازدواج کند . چون کس دیگری به خواستگاری اش نمی رود ( فرهنگ و آداب اینچنین است که اصلا درست هم ، نیست ) و باز احتمال اینکه مرد زودتر از او بمیرد خیلی بیشتر است ، و زن باز بیوه می شود. و باید دوباره ازدواج کند . این عمل ممکن است سه بار یا چهار بار تکرار شود ، شما بگویید آیا این خوب است ؟
از نظر ما و جامعه ما و مردمان ما، قابل قبول نیست.
واگر زن بیوه شوهر نکند ، حتی اگر پاک هم باشد به او اتهام وارد می کنند ( درسته که ما برای مردم زندگی نمی کنیم ولی با مردم که زندگی می کنیم ) ، پشت سرش حرف می زنند و خیلی چیزها بارش می کنند ، آنچنانکه به زن پیامبر ، دانسته یا نادانسته ، وارد کردند.
آقایان اگر این عمل شما در جامعه رواج پیدا کند چه عوارضی به مردمان خواهد داشت ؟! برای بچه هایمان ؟! آیا فکر کرده اید ؟!
اگر پیرمرد ها زن جوان بگیرند ، و سرمایه دارها سه یا چهار زن داشته باشند ، آن هم جوان و برای خود حرمسرا بسازند، ارزش زن چقدر پایین می آید که مردان برای لذت جنسی ، فقط لذت جنسی از آن ها استفاده کنند . زن به عنوان یک کالا در خواهد آمد که خرید و فروش می شود ، یک برده داری جدید با فرهنگ ما آمیخته خواهد شد . مثل خرید و فروش کنیزان در دوران قبل ، با این تفاوت که وقتی خریدی دیگر نمی توانی بفروشی ، باید طلاق دهی.
طلاق به علت عدم تفاهم و سازش بین پیرمرد و زن جوان ، یا عدم سازش زن های یک مرد با هم ، و یا به علت تنوع طلبی مردان افزایش خواهد یافت . بچه های طلاق زیاد می شود ، برادران و خواهرانی که فقط پدرشان یا مادرشان یکی است افزایش خواهد یافت ، و تربیت فرزندان چقدر مشکل خواهد شد . و اگر بچه ای خوب تربیت نشود ، از هر نظر معضل جامعه خواهد شد .
از همه آقایانی که قصد دارند این کار را بکنند عاجزانه خواهش می کنم ، دیگر این کار را انجام ندهند ، تمنا می کنم انقلابی را که پیامبر چندین سال قبل بنا نهاد ، که در آن به زن ، ارزش نهاد ، را پایمال نکنید ، البته اگر به پیامبر (ص) اعتقاد دارید . زیرا این کار های شما ها جامعه ی ما را بیش از پیش به عصر جاهلیت نزدیک می کند.
از بعضی از روحانیون که خودشان این کار را انجام می دهند عاجزانه می طلبم که از این کار ها دست بردارند ، چون مردمان این دیار به سخنان و اعمال آن ها بیش از کسان دیگر جامه عمل می پوشانند و در کل آن ها را الگوی خود قرار داده ، و به گونه ای دیگر به آن ها می نگرند ، و همه ی کار ها و اعمال آن ها را می سنجند. و سعی می کنند رفتار خود را بر مبنای رفتار اجتماعی علما ، انجام دهند . بنابراین خواهشمند است در این خصوص تفکر بنمایند و نمود آن را در زندگی و جامعه آشکار سازند.
و در آخر از همه عزیزانی که این مطلب را مطالعه نمودند ، می خواهم نظر بدهند.
/ کلوب دختران ترکمن

ارسال نظر

آخرین اخبار