بیست و هفتمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیث جامعه المصطفی العالمیه امروز چهارشنبه با معرفی نفرات برتر بخش‌های گوناگون با حضور جمعی از مسوولان،فرهنگ دوستان، علمای شیعه و سنی در گرگان به کار خود پایان داد.

نفرات برتر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی در گلستان معرفی شدند

به گزارش گلستان 24، آیین اختتامیه این جشنواره با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی رییس جامعه‌ المصطفی العالمیه ایران، حجت الاسلام و المسلمین جعفر کریمی قدوسی مدیر کل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس و جمعی از امامان جمعه استان و طلاب و علاقه مندان شیعی و سنی از کشورهای مختلف برگزار شد.

در بخش حفظ کل قرآن کریم مردان سید احمد غفاری از افغانستان، در بخش حفظ کل قرآن کریم زنان مومنه حلیمی از افغانستان، در قرائت ترتیل سید روح الله اصغری از افغانستان، ابتهال مصطفی حلیمی از افغانستان، مطالعات قرآنی ویژه مقطع کارشناسی سید محمد کاظمی از پاکستان، مطالعات حدیثی ویژه مقطع کارشناسی مرضیه عادلی از افغانستان و مطالعات قرآنی ویژه مقطع آموزش زبان فارسی سیده مدحت فاطمه رضوی از پاکستان اول شدند .

در بخشی از بخش ها هیات داوران شرکت کننده ای را حائز رتبه اول ندانست که در بخش قرائت تحقیق سید روح الله اصغری از افغانستان،دوم، در قرائت ترتیل زنان نرجس از پاکستان دوم، در دعاخوانی جواد مهدی از پاکستان سوم ، در اذان سید روح الله اصغری از افغانستان سوم و در مطالعات قرآنی- ویژه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حسن یعقوبی از افغانستان سوم شدند .

در بخش کارکنان و استادان و خانواده‌های آن ها، محمد مهدی قربانی در بخش مطالعات حدیثی ویژه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اول، محمد مهدی قربانی در بخش مطالعات قرآنی ویژه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سوم ، در رشته های ترتیل و تفسیر موضوعی مهدیه مجتهد سلیمانی رتبه برتر، در بخش قرائت ترتیل رده سنی کمتر از ۹ سال زهرا قربانی اول، در بخش قرائت ترتیل رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال فاطمه قربانی دوم، در بخش حفظ کل قرآن سید مجتبی اختر رضوی سوم، در بخش مطالعات حدیثی ویزه مقطع کارشناسی سید محمد صمدانی دوم، در بخش قرائت تحقیق محمد سلیمی سوم و در بخش قرائت تحقیق رده سنی بالای ۱۰ سال علیرضا سلیمی اول شدند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس در این آیین گفت: رسول مکرم اسلام (ص) اسوه مهر، رحمت و مغفرت بود و اهل بیت شریف و شایسته ایشان چگونه زیستن را آموختند و برای رشد و بالندگی به بشر فرصتی عطا کردند.

غلامرضا منتظری بیان کرد: باور و عقیده پیامبر اکرم (ص) براین مبنا بوده که با جاذبه و کشش اخلاقی، بشریت را به کوشش و هدایت دعوت کنند و بی شک اخلاق نبوی به عنوان معجزه ای قلمداد می شود.

منتظری بیان کرد: چنانچه عابدی در جایی به عبادت پرداخته خوب است ولی باید در کنار آن زمینه ای برای عبور از خویشتن و به سعادت و خوشبختی دیگران رسیدن باشد.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی العالمیه مصادف با ۲۸ رجب در ۱۱ اسفندماه در استان گلستان با حضور علمای شیعه و اهل سنت برگزار شد.

جامعه المصطفی العالمیه گرگان با بیش از ۲۵ ساله سابقه در حاضر بیش از ۵۵۰ دانشجو اهل سنت از ملیت های مختلف زیر نظر ۱۰۰ استاد شیعه و سنی در گروه های مختلف علوم انسانی و اسلامی و یک دوره آموزش زبان فارسی در رشته ها و گرایش های مختلف در حال تحصیل دارد و بیش از سه هزار نفر هم از بدو تاسیس آن تاکنون دانش آموخته شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار